کد خبر: ۱۸۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 26 February 2016

گزارش خبرنگاران تسنیم از شهرهای استان البرز حاکی از حضور چشمگیر اقشار مختلف در محل‌های اخد رای است به نحوی که مردم در صف‌های طولانی منتظر دادن رای خود هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، بعد از گذشت روز‌ها سرانجام هفتم اسفند سال 94 فرا رسید، تاریخ گواه این حقیقت بوده است که مردم ولایت‌مدار و وطن‌دوست ایران در هیچ برهه‌ای کشور خود را رها نکرده و به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب پایدار و وفادار بوده‌اند.

امروز خیابان‌ها، محلات، مدارس و مساجد محل اخذ رای در استان البرز مملو از جمعیت پیر، جوان و زنان و مردانی است که به پشتیبانی از انقلاب خود و برای تعیین سرنوشت خود پای در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گذاشتند.

این حضور پر شور و شعور دور از ذهن نبود چرا که کمتر از یک ماه گذشته مردم با حضور در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن نوید خلق حماسه‌ سیاسی بزرگ دیگری را داده بودند و امروز مردم از نخستین ساعات رای‌گیری آمدند تا بگویند در مقابل گزافه‌گویی و زیاده‌خواهی‌های دشمنان نظام و اسلام ایستاده‌اند و ترسی از آن‌ها ندارند، مردم آمدند تا بگویند قدردان قطره قطره خون شهیدان این مرز و بوم هستند.

ناصر تقی‌خانی از شهروندانی کرجی است که در ساعات اولیه آغاز رای گیری در مسجد قدیمی اعظم کرج حضور یافته است.وی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: برای‌ رضایت شخص خاصی نیامده‌ام و تنها سربلندی و سرافرازی کشورم برایم مهم است.

وی می‌گوید: کاندیدای مورد نظر خود را از روی شناخت قبلی انتخاب کردم و امید است با حضور افراد اصلح مجلسی توانمند داشته باشیم.

اکرم محمدی از دیگر شهروندان البرزی است که در شعبه اخذ رای مصلی کرج حضور یافته و از انگیزه حضور خود می‌گوید: وجود مشکلات اقتصادی بهانه‌ای برای عدم حضور نیست و برای عزت کشورم پای به عرصه انتخابات گذاشته‌ام.

زهرا مرادی مادر پیری که در این شعبه اخذ رای حاضر شده می‌گوید: حاضر نیستم بیگانگان برای مملکت من تصمیم بگیرند این کشور با خون جوانان ما پا برجا مانده است.

به گزارش خبرنگاران تسنیم از سطح شهرهای استان البرز، مردم با حضور در پای صندوق‌های رای پایبندی به نظام و حمایت خود را انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند.

تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و با حضور حداکثری مردم فراهم شده است و مسئولان استان البرز نیز در نخستین ساعات امروز در پای صندوق‌های رای حضور یافتند و به نامزدهای اصلح خود رای دادند.

پیرمردها و پیرزن‌ها، نوجوانان رای اولی با شور و اشتیاق در حوزه‌های اخذ رای حاضر شده و مسئولیت خود را در قبال نظام و جمهوری اسلامی ایران در این صحنه سیاسی مهم انجام می‌دهند و بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های نظام و انقلاب به جهانیان نشان می‌دهند.

حضور مردم در برخی شعب اخذ رای از جمله مسجد جامع رجایی شهر کرج آن‌چنان زیاد است که از نخستین ساعات رای‌گیری صف‌های طویلی در برابر شعب ایجاد شده و مردم در انتظار رای دادن هستند.

مجموع شعب اخذ رأی استان هزار و 137 شعبه اخذ رای تعیین شده که از این تعداد 852 شعبه مجموع شعب اخذ رأی ثابت و سیار حوزه انتخابیه شهرستان کرج، اشتهارد و آسارا و 285 شعبه اخذ رأی سیار و ثابت حوزه انتخابیه شهرستان ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد است.

تعداد واجدین شرایط رای دادن برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور یک میلیون و 480 هزار و 131 نفر است.

2 هزار و 500‌نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی برای برقراری امنیت انتخابات در استان البرز تلاش می‌کنند و یک‌هزار و 300‌ناظر و نماینده نیز از وزارت کشور، فرایند نظارت بر صحت انتخابات را عهده‌دار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار