رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به توافقات حاصل از مذاکرات هسته‌اي و صدور بيانيه لوزان، گفت: با توافق صورت گرفته، بانک ها بايد فعاليت خود را بيشتر کنند و براي حضور پررنگ در عرصه بين المللي آماده باشند.
کد خبر: ۱۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 05 April 2015
به گزارش تابناک یزد،  ولي الله سيف، رئيس کل بانک مرکزي، در ديدار با مديران عامل و اعضاي هيأت مديره بانک‌ها و موسسات اعتباري، سال جديد را که با خبرهاي خوش آغاز شده، سالي پربرکت خواند و اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته با دقت نظر دولت يازدهم شرايط اقتصادي به نحو مطلوب ساماندهي شده و شاخص هاي مختلف از قبيل رشد اقتصادي، نرخ تورم و نرخ ارز مويد اين موضوع هستند. در اين حين، نظام بانکي نيز نقش خود را به خوبي ايفا کرده و توانسته است در مسير رو به رشد حرکت کند.
در این گزارش آمده است: ولي اله سيف در اين نشست که وزير امور اقتصادي و داريي نيز حضور داشت، افزايش سرمايه بانک هاي دولتي و بالا بردن نسبت کفايت سرمايه بانک ها را از ضرورت هاي موجود در سال جديد عنوان کرد و گفت: بر اساس طرح تحقيقاتي که در پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي انجام شده، نتايج مربوط به هر بانک توسط معاونت نظارتي به بانک ها اعلام خواهد شد.
وي افزود: افزايش سرمايه بانک هاي دولتي افزايش سرمايه بانک ها با هدف تامين نسبت کفايت سرمايه مناسب بانک ها از موارد لازم الاجرا براي سال جاري است.
رئيس کل بانک مرکزي همچنين ضمن اشاره به اين نکته که آمار مطالبات غيرجاري به نحو قابل ملاحظه و نامتعارفي افزايش يافته است، آخرين بخشنامه سال گذشته بانک مرکزي درخصوص نحوه محاسبه ماليات مربوط به ذخيره مطالبات مشکوک الوصول را بسيار پر اهميت دانست و افزود: اين بخشنامه، هم‌سو با سياست‌ها و تدابير دولت مبني بر ارتقاي رقابت‌پذيري نظام مالي و بانکي کشور و از رهگذر همکاري و همراهي ساير دستگاه‌هاي اجرايي در دولت؛ به ويژه با هم انديشي آقاي طيب‌نيا تدوين و براساس آن مقرر شد، هزينه منظور شده براي ذخيره مطالبات مشکوک‌الوصول بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي مجاز نيز به عنوان هزينه‌هاي قابل قبول مالياتي مد نظر قرار گيرد.
رئيس شوراي پول و اعتبار با اشاره به توافقات حاصل از مذاکرات هسته‌اي و صدور بيانيه لوزان، خاطرنشان کرد: با توافق صورت گرفته، بانک ها بايد فعاليت خود را بيشتر کنند و براي حضور پررنگ در عرصه بين المللي آماده باشند.
به گزارش موج،سيف در پايان از مديران عامل و اعضاي هيئت مديره بانک ها و موسسات اعتباري براي درک ضرورت ها و اقتضائات بانک مرکزي تشکر و قدرداني کرد و وظايف نظام بانکي را؛ خصوصا با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در ارتباط با نقش بانک ها در رشد و توسعه اقتصادي کشور، بسيار مهم تلقي و بر اجراي آن تاکيد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار