کد خبر: ۱۸۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 26 February 2016
تابناک گیلان: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی فردا برگزار می شود که همه در انتظار برگزاری یک انتخابات پرشور هستند.

نگاهی به ميزان مشارکت مردم در ادوار 9 گانه انتخابات نشان می‌دهد مجالس پنجم و ششم بیشترین میزان مشارکت و مجالس هفتم و هشتم کمترین میزان مشارکت را داشته‌اند.

در جدول زیر نمایندگان مجلس نهم به بیان دلایل ضرورت مشارکت مردم در انتخابات پرداخته‌اند.


نام نماینده

حوزه انتخابیه

اظهار نظر

باهنر

محمدرضا

تهران

همه با مشارکت گسترده وحداکثری در انتخابات و انتخاب صحیح، افراد با کفایت را راهی مجلس کنند. همزمانی دو انتخابات موجب شور بیشتر و افزایش مشارکت مردم است، ولی همواره یکی از این انتخابات، انتخابات دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. رسانه‌های بیگانه با تبلیغات منفی سعی در ایجاد اختلاف دارند، غافل از این‌که حجت برای ما نظر شورای نگهبان در تایید صلاحیت نامزدهاست.

بشیری

فرهاد

پاکدشت

مشارکت مردم در انتخابات می تواند پشتوانه‌ای برای انجام کارها در عرصه‌های بین‌المللی شود.با توجه به تاکیداتی که در قانون اساسی آمده و رهبری هم بر آن تاکید دارند گردش امور و تصمیم‌گیری‌های کشور براساس نظر و رأی مردم انجام می‌شود و ضرورت دارد که مردم در انتخابات‌ خصوصا مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی حضور همه جانبه و گسترده‌ای داشته باشند.مشارکت در انتخابات از طرفی می‌تواند امنیت کشور را تضمین کند و از سوی دیگر موجب افزایش رشد اقتصادی و وحدت و همدلی شود.

بیاتیان

محمد

بیجار

حضور پر شور و گسترده مردم در انتخابات، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویی‌های استکبار و دشمنان نظام است.حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی به طور حتم نمایندگان مجلس دهم را مقید خواهد کرد تا با قدرت، انسجام و برنامه ریزی بیشتری نسبت به تحقق مطالبات مردم وارد عمل شوند. مردم ایران بدون شک با حضور چشمگیر درپای صندوق های رأی اثبات خواهند کرد هنوز در این مسیر ثابت قدم هستند و اجازه نمی دهند که هیچ کشور و یا مقام خارجی برای آنها تصمیمی را اتخاذ کند بلکه حرف آخر را می‌زنند و آنان دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

پزشکیان

مسعود

تبریز

ضرورت حضور مردم در انتخابانت نیاز به گفتن ندارد حضور مردم همیشه تعیین کننده بوده است؛ هم در ساختار مجلس هم در آینده و ثبات کشور به همین خاطر حضور مردم بدیهی و لازم است؛ اگر تا به حال انقلاب مانده و حفظ شده به خاطر حضور مردم بوده است.نباید بگوییم دغدغه وجود دارد پس نمی رویم رای دهیم بلکه از بین کاندیداهایی که وجود دارد می توان بهترین ها را انتخاب کرد. در همین روند هم می شود طوری انتخاب کرد که افراد معتدل از هر دو جناح در مجلس حضور یابند.

تابش

محمدرضا

اردکان

اصلاح طلبان به دلیل دلبستگی و احساس تعهد نسبت به نظام و انقلاب و سرنوشت کشور با اعلام حضور و مشارکت در انتخابات به وظیفه ملی و دینی و انقلابی خود عمل می کنند. یکی از اهداف شرکت در انتخابات افزایش مشارکت مردم ودر نتیجه ارتقاء همبستگی و وحدت و همدلی ملی است.افزایش مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یکی از بهترین مسیرهای تحقق مردم‌سالاری و گزینش نمایندگان از گرایش‌های متنوع به توانمند شدن مجلس می انجامد.

توکلی

احمد

تهران

امیدوارم پای صندوق رای بیائید. امید به اینکه باهم و درکنار هم بر مشکلات فائق آییم که "به زیر خاک هم امید روشنایی هست.مهم نیست انتخاب شما چه کسی است.مهم "حضور شما" و "ظهور امید شماست" که حرمت دارد.

جعفرزاده ایمن آبادی

غلامعلی

رشت

اینکه بخواهیم براساس منویات مقام معظم رهبری شاهد مشارکت بالا در عرصه انتخابات باشیم مستلزم این است که همه گروه‌ها، احزاب و جناح‌ها پای صندوق های رای بیایند. اگر مردم همانند دفعات گذشته حضور پرشوری در انتخابات پیدا کردند که همواره باعث افتخار نظام بوده، بیانگر این است که مردم سلایق مختلف را در مجلس پیدا کرده‌اند.اگر میزان مشارکت در انتخابات کم باشد مجلسی که شکل می گیرد نمی تواند برای همه سلیقه ها قانون گذاری کند بلکه تنها قادر خواهد بود نقطه نظرات یک جناح خاص که در اقلیت هستند را تامین کند

جعفری

قاسم

بجنورد

حضور و مشارکت مردم در انتخابات‌ مختلف دوام انقلاب است و اگر می‌خواهیم کشوری الگو داشته باشیم.مشارکت در انتخابات برای نظام‌های مردم‌سالار مانند اکسیژن برای تنفس است وتکیه گاه نظام‌های مردم سالار مردم هستند.همان‌طور که مردم در 22 بهمن حضور پیدا کردند که مقدمه‌ای برای حضور در انتخابات بود در واقع آنجا حضور به صورت مانوری بود و اینجا حضور برای تعیین سرنوشت مجلس شورای اسلامی و خبرگان است.

جلالی

کاظم

 شاهرود

حضور مردم در انتخابات امری واجب و ضروری است و تمامی دستگاه‌ها و نهادهای برگزار کننده انتخابات با برنامه‌ریزی دقیق مبتنی بر قانون و قانونمداری می‌توانند باعث حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای شوند.مردم ما مردمی زمان شناس و آگاه به شرایط هستند. آن‌ها درک می‌کنند که در شرایط امروز کشور نظام و انقلاب اسلامی باید با طراوت، جدیت و با نشاط در انتخابات شرکت کنند چرا که قطعا مشارکت بالای مردم می‌تواند تضمین کننده ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

جوکار

محمد صالح

یزد

مردم با حضور گسترده در انتخابات در سرنوشت سیاسی شان شرکت می‎کنند و می‎توانند سرنوشت‎شان را در چند سال آینده در بخش‎های مختلف تعیین و ترسیم کنند. قدر مسلم مردم با انتخاب نمایندگان در 4 سال آینده در میدان حضور دارند.مشارکت گسترده مردم در انتخابات در راستای تشکیل مجلسی کارآمد و متخصص در ابعاد مختلف موثر است.

حاجی دلیگانی

حسینعلی

شاهین شهر

حضور یکپارچه و همگانی مردم در انتخابات امری بسیار لازم و ضروری است و در شرایط فعلی کشور که ما به عنوان کشوری امن در میان دنیای متلاطم اطراف واقع شده همه چشم دوخته‌اند تا ببینند بر اساس شایعاتی که ساخته‌اند طرح‌های براندازی که دنبال کرده‌اند تا چه اندازه بر روحیه مردم اثر گذاشته است؛ از این رو،‌حضور مردم پای صندوق‌های رای خنثی کننده‌ همه برداشت‌های غلطی است که نسبت به کشور ما داشته‌اند.

حدادعادل

غلامعلی

تهران

انتخابات روزی است که ملت برای خود و وطن تصمیم می گیرند.هر کس که پای صندوق رای می رود در سرنوشت خود و کشور تاثیر می گذارد. مردم با حضور در حوزه های اخذ رای هویت سیاسی یک ملت و کشور را به نمایش می گذارند و این نشان می دهد که مردم ما این هویت را در خود احساس کرده اند.مردم حق دارند که درباره آینده خود تصمیم گیری کنند و انتخابات بهترین مسیر برای این تصمیم گیری است.

حیدر پور

عوض

شهرضا و سمیرم

انتخابات بهترین سلاح برای مقابله با توطئه‎های دشمنان و استکبار است به طوری که بعد از انتخابات تا مدت‎ها دشمنان عکس العملی علیه ایران انجام نمی‎هند. از این رو حضور گسترده مردم در پای صندوق‎های رای خنثی کننده توطئه‎های دشمنان خواهد بود. در حال حاضر کاندیداها از گروه‎های سیاسی مختلف به بیان برنامه‎ هایشان می‎پردازند که به نظرم با این وضعیت شاهد حضور پرشکوه‎تر مردم نسبت به انتخابات دوره گذشته خواهیم بود.

زمانیان

سید سعید

شهرکرد

مشارکت همه جانبه و حداکثری مردم باعت خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام می‌شود. مردم با حضور خود پای صندوق‌های رای به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک خواهند گفت و بار دیگر با حضور گسترده خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام خواهند زد و ثابت می‌کنند که اتحاد و انسجام انقلابی آنها همچنان پابرجا است.

سلطانی صبور

عطاء الله

رزن

گزینه روی میز ما همیشه حضور حداکثری مردم بوده است و این حضور هم باعث اقتدار شده و هم قدرت چانه زنی را در مواجهه با بیگانگان افزایش می‌دهد.ملت ایران همواره ثابت کرده که شرایط را بهتر از همه درک می‌کند، اما مساله‌ای که ایجاد شده این است که جای نخبگان و مردم جابجا شده و الان نخبگان واقعی مردم هستند.مردم شرایط را خوب رصد می‌کنند و به موقع تصمیم گرفته و عمل می‌کنند، آن موقع که نخبگان در اما و اگر هستند مردم تصمیم‌شان را گرفته اند و همه را شگفت زده کرده‌اند و در این دوره هم همین کار را خواهند کرد و همه را مبهوت خواهند کرد.

سلیمانی

محمد

تهران

نفس حضور مردم پای صندوق‌های رای موجب خلق حماسه سیاسی می‌شود و هر رایی که به صندوق ریخته می‌شود صددرصد به معنای تایید نظام جمهوری اسلامی است. هر ایرانی باید این احساس را داشته باشد که در خلق این حماسه مشارکت داشته باشد. مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات اسفندماه به معنای شکل‌گیری مجلسی است که به فرموده امام خمینی (ره) عصاره ملت است. حال اگر حضور مردم پای صندوق‌های رای چشمگیرتر باشد غلظت این عصاره بیشتر می‌شود.

صادقی

ضرغام

شیراز

یکی از مولفه‌های انتخابات افزایش میزان مشارکت مردم است.در سطح دنیا میانگین مشارکت مردم در انتخابات حدود 50 درصد است، در حالی که در ایران میزان مشارکت حدود 70 درصد است؛ لذا ما از میانگین جهانی جلوتر هستیم، اما هرچه میزان مشارکت افزایش یابد در ارزیابی دموکراسی هم جایگاه مهمتری پیدا خواهیم کرد و از سوی دیگر وحدت بیشتری را به نمایش خواهیم گذاشت.

عزیزی

عبدالرضا

شیروان

مردم همانطور که در صحنه‌های مختلف و از جمله در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور داشتند، با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی بار دیگر حمایت خود را از سیاست‌های نظام اعلام و پیروی خود را از ولایت فقیه اعلام خواهند کرد.با توجه به شرایط فعلی کشور، حضور پرشور مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و حضور خود در صحنه را به جهان و از جمله 1+5 نشان دهند.

فتاحی

عابد

ارومیه

تلقی من این است که ما در روز جمعه یکی از پرشورترین انتخابات‌های تاریخ انقلاب اسلامی را خواهیم داشت و حضور پرشور مردم برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب خواهد بود.ملت ایران همواره در صحنه‌های مختلف حضوری پرشور داشته‌اند و همواره در عرصه‌های مختلف حمایت خود را از نظام اعلام داشته‌اند. مردم با تمام توان در انتخابات هفتم اسفند شرکت خواهند کرد و یک انتخابات پرشور را رقم خواهند زد.

کیایی نژاد

مفید

طالقان

هرچه شرکت بیشتر و تعداد آراء بیشتر باشد حرف برای گفتن بیشتر داریم.هر رأیی که درون صندوق‌های رأی ریخته می‌شود تیری است که به چشم دشمنان اسلام، انقلاب و مملکت زده می‌شود. ما باید از مردم خواهش کنیم که تعداد این تیرها را بیشتر کنند.با شرکت مردم در انتخابات دنیا متوجه این امر می‌شود که بعد از 37 سال که از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد هنوز هم مردم به صحنه می‌آیند. این باعث یأس دشمن می‌شود و ما باید دشمن مأیوس را مأیوس‌تر کنیم.

لاریجانی علی

 قم

قطعا انتخابات برای کشور یک امر مبارک و خجسته‌ای است به ویژه در شرایط کنونی اهمیت این مساله بسیار بیشتر است. یکی از آثار حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات این است که این موضوع اعتبار ایران را در مقابل دیگر کشورها بالا می‌برد، در شرایط کنونی با رصد رسانه‌های مختلف می‌بینیم که آن‌ها کاملا بر انتخابات ایران حساس بوده و گاهی هم نگاه مرموزانه‌ای دارند، همچنین این مساله در فعل و انفعالات بین المللی و مناسبات ایران با دیگر کشورها تاثیرگذار است.

محجوب علیرضا

تهران

امیدواریم مشارکت حداکثری محقق شود و همه مردم به شرکت در انتخابات ترغیب شوند و با توجه به تحقیق عمیق راجع به تک تک افراد رای خود را در انتخابات به صندوق بریزند.

مره صدق

سیامک

نماینده کلیمیان

همه آحاد ملت ایران از جمله ایرانیان کلیمی هم حق دارند در انتخابات شرکت کنند و هم وظیفه است؛ یک نفر می‌تواند داوطلبانه از حق خود صرفنظر کند اما انجام وظیفه قابل صرفنظر کردن نیست.من مطمئنم که در انتخابات پیش‌رو آحاد ملت برای اعلام همبستگی با مقام معظم رهبری و اعلام وفاداری پرشورتر از دفعات قبل در انتخابات شرکت خواهند کرد

مصباحی مقدم

غلامرضا

تهران

مهمترین مسئله در انتخابات مشارکت بالا و حضور حداکثری است البته نتیجه انتخاب بهتر هم مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.رقابتی بودن فضای انتخابات و حضور همه سلایق در انتخابات میزان مشارکت را افزایش خواهد داد.همچنین رعایت اخلاق انتخاباتی مردم را به مشارکت بالا در انتخابات تشویق می‌کند.

مطهری

علی

تهران

اگر میزان مشارکت بالا باشد ترکیب مجلس نیز تغییر خواهد کرد.توصیه من مشارکت بالا در انتخابات آینده است؛ لذا در انتخابات شرکت کنید و بقیه را هم برای شرکت در انتخابات تشویق کنید و نباید ناامید شویم. 

نجابت

حسین

تهران

اقتدار ملی ما مبتنی بر اسلام و نگاه انقلابی و حضور مردم در مراسم‌هایی مانند انتخابات است، بنابراین هر چه حضور پررنگ‌تر باشد طبیعتا امنیت ملی ارتقاء پیدا می‌کند.حضور حداکثری و رأی دادن به کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده‌اند می‌تواند تاثیرگذار باشد و هر چه آمار مشارکت و رأی دهندگان افزایش یابد طبیعتا اقتدار ملی و امنیت افزایش پیدا می‌کند.

نعمتی

بهروز

اسدآباد

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای "نه" به تندروی‌ها است که امیدواریم با حضور گسترده مردم در انتخابات خیلی از تندروی‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی کنار گذاشته شود.با توجه به مشکلات فعلی کشور و حوزه اقتصادی و رونق کسب و کار اگر مردم به لیست‌های معتدل رای دهند دیگر شاهد حضور افراد تندرو و افراطیون در مجلس نخواهیم بود که این برای آینده و آرامش کشور تاثیر گذار است.

نقوی حسینی

سید حسین

ورامین

باید زمینه حضور تمامی مردم پای صندوق های رای فراهم شود و مسئولان با خدمت‌گذاری می‌توانند زمینه ساز مشارکت آحاد مردم باشند.حضور پرشور مردم در انتخابات امسال به ویژه از حیث برداشته شدن تحریم‌ها علیرغم فشارهای استکبار جهانی و اقدامات تروریستی در منطقه با حمایت برخی از بازیگران منطقه‌ای معنای دیگری دارد و قطعا در این شرایط ملت ایران حماسه بی نظیری را در هفت اسفند خلق خواهند کرد.

نکو

ابراهیم

رباط کریم

حضور گسترده مردم در انتخابات دارای پیام‌های داخلی و خارجی است، و این پیام را به دنیا می رساند که با وجود تمامی گرایش ها و اختلاف سلیقه ما در داخل وحدت داریم و هر جا لازم باشد در کنار هم خواهیم بود.مردم با حضور در پای صندوق های رای می‌توانند افراد معتدلی را راهی مجلس کنند که فارغ از گرایش های سیاسی و بدور از حاشیه سازی دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشند. در این صورت دیگر شاهد حاشیه سازی هایی از جنس اتفاقات مربوط به برجام در مجلس نخواهیم بود.

هاشمی

سید مهدی

تهران

اقشار مختلف مردم می خواهم تا با حضور پرشور خود در انتخابات و انتخاب نمایندگان شجاع، متدین و آشنا به وظایف نمایندگی و با روحیه جهادی، مقاصد استکبار جهانی را باطل سازند.همه گروه‌های سیاسی و افراد مستقل که به ولایت‌مداری و مردم‌داری تعهد دارند، می‌توانند در مجلس حاضر باشند و راه شهید مدرس که راه صداقت و شجاعت است را ادامه دهند. رای مردم عاملی برای تقویت درونی و خنثی شدن توطئه‌های خارجی است.

یوسفیان ملا

عزت الله

آمل و لاریجان

برای سنجش میزان تحکیم نظام و محبوبیت آن اکنون در دنیا این مسئله جا افتاده است که هر انتخابات در ایران را یک رفراندوم می‌دانند و شرکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور همه جانبه هرچند که باعث تداوم پایه‌های نظام و تحکیم آن می‌شود ولی در اصل یک رفراندوم است که در تحکیم پایه‌های نظام بسیار موثر است. در داخل کشور نیز شرکت حداکثری در انتخابات باعث تحکیم و شکل گیری پایه‌های نظام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار