فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: استفاده از ظرفیت های متنفذین و معتمدین پليس، پاسخی به مطالبات قانونی مردم است.
کد خبر: ۱۸۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 25 February 2016
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: استفاده از ظرفیت های متنفذین و معتمدین پليس، پاسخی به مطالبات قانونی مردم است.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی در جمع ریش سفیدان و متنفذین شهرستان روانسر گفت: افزایش اعتماد اجتماعی و جلب مشاركت های مردمی راهکارهای مناسبی برای تثبيت و تقويت امنيت اجتماعی و اقتدار پلیس در هر جامعه ای هستند. اما آن چه که  باید به عنوان بهترين راه برای افزایش سرمایه ی اجتماعی و به منظور انجام این مهم، در رأس امور قرار گیرد این است که این تلاش بايد از ميان خود مردم و جامعه و به صورتی همگانی انجام گیرد.

وی يکی از ارکان مهم و حياتی امنيت به عنوان پديده اجتماعی مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه در تامين امنيت پايدار در سطح جامعه دانست و ادامه داد: استفاده از متنفذین و معتمدین پليس، پاسخی است به مطالبات قانونی مردم برای ايفای نقش در توسعه نظم و امنيت اجتماعی که به عنوان الگوی بومی و متناسب با فرهنگ و ارزش های کشورمان طراحي و تدوين شده است. و بر اين اساس طرح شورای معتمد پليس به عنوان يکي از طرح های تحولی و راهبردی ناجا در حوزه مشارکت عمومی در دستور برنامه های  قابل اجرا قرار گرفت.

سردار امان اللهی با اشاره به اينکه شورای معتمد پليس نماد اجتماعی بودن پليس است، خاطر نشان كرد: طرح شورای معتمد طرحی بسيار خوب، کارآمد و قوی در راستای شعار همدلی و هم زبانی دولت و ملت است، که باعث می شود روز به روز همکاری مردم با پليس افزايش يافته و از اين منظر بتوان نعمت بزرگ امنيت را برای شهروندان به ارمغان آورد.

وی مهم‌ترين مؤلفه امنيت پايدار در هر جامعه‌ای را مشاركت مردم دانست و افزود: تحقق اين مهم نياز به مولفه هايی دارد كه تشكيل "شورای معتمد پليس" يكی از اين مولفه ها است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه طرح شورای معتمد پليس را بهترين فرصت برای نقش آفريني مردم در تامين امنيت دانست و اضافه كرد: با اجرای دقيق اين طرح فرصت های وقوع جرم به شدت كاهش می يابد.

این مقام انتظامی، حل و فصل اختلافات در محلات و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های انتظامی و قضایی، رفع مشكلات محلی از طریق طرح مسائل و مشکلات با ادارات دولتی و چاره‌جویی اهالی محل برای رفع آن‌ها، پیشگیری از ورود مسائل اجتماعی به حوزه‌های امنیتی را از وظایف شورای معتمد پلیس دانست.

وی در راستای پیشگیری از انواع جرائم و معضلات اجتماعی عنوان کرد: امنیت در مرحله اول باید توسط معتمدان محل تامین شود و افراد ساکن در محلات به آنچه که در اطراف‌شان می‌گذرد، احساس مسئولیت کنند و قوانین و مقررات را به خوبی اجرا کنند تا عرصه برای مجرمان محله تنگ و از وقوع جرائم جلوگیری شود.

سردار امان اللهی با تاكيد بر اينكه، اعضای شورای معتمد پليس، بهترين نمایندگان نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنيت در جامعه هستند، افزود: استفاده از ظرفيت های مردمی برای غلبه بر مشكلات اجتماعی، بهترين شيوه كاهش ناهنجاری ها در بين اقشار مختلف مردم بوده و در حقيقت پاسخی به مطالبات قانونی مردم برای ايفای نقش در توسعه نظم و امنيت اجتماعی آنان و گسترش چتر اقدامات پيشگيرانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار