رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه از ثبت یک‌هزار و 400 اختراع توسط کرمانشاهی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 24 February 2016
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه از ثبت یک‌هزار و 400 اختراع توسط کرمانشاهی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مریم اسلام‌پناه صبح امروز در یازدهمین جلسه شورای مهارت استان کرمانشاه اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان با هدف برنامه‌ریزی و شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان و استعدادهای برتر، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه بر اساس سند چشم‌انداز افق 1404 تأسیس شده است.

وی اشاره‌ای به تسهیلات بنیاد ملی نخبگان داشت و افزود: جایزه‌های تحصیلی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و در چهار حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ به دانشجویان مشمول اعطا می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه ارائه تسهیلات اعطایی به مشمولان را یادآور شد و بیان داشت: دانش‌آموختگان سه مقطع مذکور با کسب امتیازات لازم حاصل از فعالیت‌های نخبگانی مطابق آیین‌نامه‌های بنیاد ملی نخبگان می‌توانند یک طرح به جای خدمت مقدس سربازی انجام داده و کارت پایان خدمت دریافت کنند.

اسلام‌پناه حمایت از مخترعان برگزیده در جشنواره‌های بنیاد ملی نخبگان را از دیگر موارد برشمرد و افزود: تسهیلات اعطایی به مخترعان در سطوح یک، دو و سه شامل جایزه نقدی، اعتبار توانمندسازی، لحاظ امتیاز در جایزه‌های تحصیلی و لحاظ امتیاز در آیین‌نامه خدمت نظام وظیفه است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه آمار برگزیدگان المپیادهای مهارت، علمی و جشنواره‌های کشوری را یادآور شد و گفت: 10 نفر در المپیاد مهارت، 43 نفر در المپیاد علمی و 22 نفر در جشنواره‌های کشوری برگزیده شده‌اند.

وی آمار اختراعات ثبت شده در استان کرمانشاه را یک‌هزار و 400 مورد اعلام کرد و بیان داشت: 101 اختراع سطح 3، 35 مورد اختراعات تجاری شده و 20 مورد اختراع تجاری‌ شده داش‌بنیان در استان وجود دارد.

اسلام‌پناه از جذب در دستگاه‌های اجرایی، دوره پسادکتری (شهید چمران)، جذب در نهادهای فناورانه (جایزه شهید تهرانی‌مقدم)، جذب در موسسه‌های علمی (کاظمی‌آشتیانی)، بورس دکتری تخصصی به دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها (جایزه شهید احدی)، وام مسکن و ... را از دیگر تسهیلات بنیاد نخبگان عنوان کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مهارت‌های زندگی، آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و ... را از اقدامات این بنیاد برای توانمندسازی استعدادهای برتر برشمرد.

وی حضور در رویداد جمعه کار آور (استارتاپ) و بازدید از مراکز علمی را از دیگر فعالیت‌های این بنیاد بیان کرد و ادامه داد: ایجاد انجمن خیران نخبه‌پرور (پرآو)، شناسایی سرآمدان استان در سه حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و فرهنگ و هنر،‌برگزاری تکریم از چهره‌های سرآمد استان و تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی استان از فعالیت‌های فرهنگی این بنیاد بوده است.

اسلام‌پناه حضور استعدادهای برتر و نخبگان در هشت جشنواره نوآوری و شکوفایی منطقه‌ای، حضور در جشنواره منطقه‌ای توانمندی زنان غرب کشور و حضور در نمایشگاه هفته پژوهش را از فعالیت‌های این بنیاد در حوزه نوآوری و شکوفایی دانست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان، مرزبانی، هوانیروز، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه رازی و راه و شهرسازی را از جمله تفاهم‌نامه‌های این بنیاد عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار