وقوع تندباد که از 48 ساعت گذشته قصرشیرین را در نوردید همچنان در این شهرستان مرزی در حال وزیدن است و بیشترین سرعت آن در 24 ساعت گذشته با سرعت 93 کیلومتر برساعت به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۸۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 23 February 2016
وقوع تندباد که از 48 ساعت گذشته قصرشیرین را در نوردید همچنان در این شهرستان مرزی در حال وزیدن است و بیشترین سرعت آن در 24 ساعت گذشته با سرعت 93 کیلومتر برساعت به ثبت رسیده است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: هم اکنون تندباد باسرعت 48 کیلومتر بر ساعت در شهرستان مرزی قصرشیرین درحال وزیدن است و این وضعیت کماکان به طور نسبی تا اواخر وقت امروز در جو منطقه حاکم است.

حیدر چوپانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وقوع تندباد در 24 ساعت گذشته همراه با بارش پراکنده باران همراه است افزود: سامانه ناپایدار جوی صبح فردا از منطقه خارج می شود.

وی دمای فعلی شهرستان مرزی قصرشیرین را 16 درجه سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را نیز 88 درصد اعلام کرد.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از فردا شاهد استقرار یک سامانه پایدار در جو منطقه خواهیم بود.

ستاد بحران قصرشیرین برای مقابله با تندباد در حالت آماده باش است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ستاد بحران این شهرستان برای مقابله با تندباد و حوادث غیرمترقبه احتمالی تشکیل شده و در حالت آماده باش است.

مرادعلی تاتار به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با وجود تندباد با سرعت 93 کیلومتر بر ساعت گزارشی مبنی بر قوع خسارت در این شهرستان اعلام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: همه تجهیزات و امکانات امدادی و خدماتی ستاد بحران در آماده باش است ضمن اینکه تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.

خسارت به جایگاه های دامی سرپل ذهاب

فرماندار سرپل ذهاب نیز با بیان اینکه بیشترین سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در این شهرستان 82 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است گفت: بر اثر وزش تندباد خسارت هایی به برخی واحدهای دامی وارد شده است.

جهانبخش حیدری اضافه کرد: تندباد باعث کنده شدن سقف برخی از واحدهای دامی شد ضمن اینکه همچنین موجب قطعی مقطعی برق در برخی مناطق شهرستان سرپل ذهاب شد که با حضور بموقع گروه های امدادی این مشکل برطرف و برق مشترکان وصل شد.

وی اظهار کرد: همچنین تندباد مشکلاتی را برای کپرنشینان عشایر منطقه بیشکان بوجود آورد که با حضور عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به این عشایر کمک رسانی شد و چادر به میزان لازم در اختیار آنها قرار گرفت.

فرماندار گیلانغرب نیز گفت: وقوع تند باد در 48 ساعت گذشته در این شهرستان مشکلاتی را بوجود آورده که بیشترین میزان وزش باد در این شهرستان با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

کرم محمدی به خبرنگار ایرنا افزود: تندباد همچنین به واحدهای مسکونی روستایی، دیوارهای منزل و واحدهای دامی گیلانغرب خسارت هایی وارده کرد ضمن اینکه به برخی واحدهای مسکونی شهر گیلانغرب نیز خسارت هایی وارد شد.

وی با بیان اینکه برآورد ریالی خسارت ها در دست بررسی است افزود: همچنین تندباد موجب شکستگی تیرهای برق و قطع برق 10 روستای دهستان ویژه نان شده است.

وی گفت: تلاش می شود تا در کمترین زمان ممکن برق این 10روستای شهرستان وصل شود.

در اثر وقوع تندباد روز گذشته یک روستایی به علت سقوط از پشت بام منزلش در روستای بینگرد از توابع شهرستان گیلانغرب شد جان خود را از دست داد.

قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 220 هزار نفر جمعیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار