نبض انتخابات با رسیدن به روز های پایانی ،تند تر و تندتر می زند وبا وجود اینکه در کشور ما تمام اقشار مردم از نکته نظر مشارکت سیاسی وتعیین سرنوشت خوداز طریق حضور در فرآیندهای انتخاباتی از سهم یکسانی برخورداند اما نکته نظرات اهالی فرهنگ وهنر استان در خصوص مشارکت سیاسی از طریق حضور در انتخابات شنیدنی تراست .
کد خبر: ۱۸۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 23 February 2016
نبض انتخابات با رسیدن به روز های پایانی ،تند تر و تندتر می زند وبا وجود اینکه در کشور ما تمام اقشار مردم از نکته نظر مشارکت سیاسی وتعیین سرنوشت خوداز طریق حضور در فرآیندهای انتخاباتی  از سهم یکسانی برخورداند اما نکته نظرات  اهالی  فرهنگ وهنر استان در خصوص مشارکت سیاسی از طریق حضو در انتخابات شنیدنی تراست

به گزارش تابناک ایلام،در شرایط کنونی عموم مردم از طیف ها و اقشار مختلف مستقیم و غیر مستقیم با مقوله انتخابات درگیر هستند و جامعه فرهنگ و هنر این استان نیز همپای دیگر گروه های مردمی به موضوع انتخابات گره خورده اند.

در بین اقشار مختلف اجتماع، جامعه فرهنگ و هنر استان با نگاه هنرمندانه خود، مسائل را موشکافی و با دقت تیزبینانه رصد می کنند و حضور این هنرمندان با توجه به مسئولیت خطیرشان گرما و جلوه ای خاص به انتخابات بخشیده است. 

هنرمندان به عنوان قشر فرهیخته و شاخص استان نقش بسزایی در تهییج مردم برای حضور در پای صندوق های رای و معرفی و انتخاب فرد اصلح دارند و با توجه به قدرت و استعداد هنری خود می توانند در زیباتر شدن این انتخابات حساس نقشی ماندگار داشته باشند.


** یک هوره چر: سیاست خود نوعی هنر است

هوره چر نام آشنای ایلامی گفت: کار در مجلس شورای اسلامی نیز فعالیتی هنرمندانه و ظریف است چرا که اقدام های نمایندگان نیز همچون یک شاهکار زیبای هنری در راستای توسعه استان و رفع مشکل ها باید ماندگار، تاثیرگذار و دارای صراحت پیام باشد در واقع مسئولان ارشد استان باید به نوعی هنرمند باشند.

شکرالله رشیدی افزود: نامزدها در زمان تبلیغات و بعد از راه یابی به مجلس باید عملکرد، نگاه، و برنامه هایی فراجناحی و فرا ایلی داشته باشند و علاوه بر صداقت در گفتار و رفتار، در صحن علنی مجلس و در برابر دولت از شجاعت و جسارت قاطع برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان در مجلس باید اهتمام جدی به دغدغه های مشکل زای جامعه همچون بحران بیکاری جوانان ایلامی و در نتیجه افزایش مهاجرت آنها به دیگر استان ها و حتی خارج از کشور و جلوگیری از فعالیت افراد غیر بومی در صنایع مهم استان همچون پالایشگاه داشته باشند، اظهار کرد: همچنین با معرفی ظرفیت های مختلف استان در سطح کشور این ظرفیت ها را فعال کنند و تنها به بعد کشاورزی و دامپروری استان بسنده نکنند.

رشیدی با اشاره به اهمیت جهانی انتخابات در ایران و چینش و نوع انتخاب نامزدها ادامه داد: استان ایلام نماینده ای می خواهد که فارغ از نگاه قومی و قبیله ای، ضمن داشتن ارتباط موثر با همه آحاد جامعه، پیرو ولایت فقیه باشد و نسبت به اعتماد مردم به انتخاب آنها مسئولیت پذیر باشند. 

این هنرمند آواهای مقامی و بومی از عموم مردم خواست حضوری پررنگ در ستادهای تبلیغاتی و صندوق های رای داشته باشند و هنرمندان در رشته های مختلف هنری که از جایگاه ارزشی والایی در جامعه برخوردارند و همواره در همه صحنه های حساس همچون جنگ در کنار انقلاب بوده اند هم در انتخابات هفتم اسفند اثری ماندگار از خود به یادگار بگذارند.


** یک شاعر: انتخابات هفتم اسفند باید اتحاد اقشار مختلف کشور را به رخ جهانیان بکشد

شاعر هنرمند ایلامی و صاحب کتاب به رنگ هنوز در خصوص انتخابات پیش رو گفت: همه افراد جامعه در هر لباس و کسوت و مقامی که باشند باید با توجه به شرایط حساس و خاص منطقه در انتخابات هفتم اسفند حضوری گسترده و برجسته داشته باشند و اتحاد و انسجام یکپارچه خود را به رخ جهانیان بکشانند.

حبیب الله بخشوده در خصوص ویژگی های یک نماینده افزود: نامزدهای انتخاباتی باید به قوانین مجلس اشراف جامع و روحیه تعهد و مسئولیت پذیری داشته باشند و از دادن وعده وعید دروغین و خارج از وظایف قانونی یک نماینده پرهیز کنند و از جنس عامه مردم و مردم دار باشند.

وی ادامه داد: آنها ضمن اجتناب از تعیین تکلیف برای دستگاه ها، مردم و گروه های مختلف شخصیت حقیقی و حقوقی خود را تحقیر نکنند و در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس برای توسعه و رفع مشکلات استان عضویت و حضور پررنگ داشته باشند.

شاعر مجموعه کَپو (قاصدک) از نمایندگان منتخب استان خواست نگاهی ویژه به هنر و فرهنگ استان داشته باشند، چرا که توسعه فرهنگ و هنر پیشرفت و توسعه استان را در پی خواهد داشت و همچنین معضلات جامعه هنرمندان را ببیند.

وی که کتاب های به رنگ هنوز و چیزی شبیه ابر را در کارنامه ادبی خود دارد، از مردم خواست بر اساس شایستگی های نامزدهای انتخاباتی، آنالیز شعارها، عملکرد و سوابق آنها تغییر دهند و نمایندگان منتخب نیز خود را نماینده کل استان بدانند نه نماینده یک قبیله، قوم یا گروه و حزب خاص.


** یک خطاط: در انتخابات تابع احساسات و قومیت ها نباشیم

خطاط صاحب سبک ایلامی گفت: استان به نماینده ای صادق نیازدارد که اهل دروغ و تزویر نباشد و به جای تکیه به قومی گرایی بر مبنای واقعیت ها و تفکرات حزبی تبلیغات و عمل کند و مردم نیز بدور از تعارفات قومی و قبیله ای و احساسات و بر معیار شایستگی کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

شمس الدین مرادی افزود: تا زمانی که سیستم مریض انتخابات بر پایه احساسات و قومی گرایی بر استان حاکم است، استان ایلام به رشد و بلوغ سیاسی نزدیک نخواهد شد و تنها راه خروج از وضعیت کنونی در گسترش تفکر حزبی و شایسته سالاری به جای اتکا به قبیله گرایی است.


** کاندیداها از شعارگرایی پرهیز کنند

عکاس شاخص استان ایلام نیز گفت: یک نماینده و نامزد انتخابات مجلس باید از لحاظ شاخص های دینی و مذهبی و ویژگی هایی چون صداقت در گفتار و رفتار برجستگی داشته باشد و به جای شعارگرایی های غیر منطقی عمل گرا و متخصص به وظایف قانونی یک مجلس باشد.
سیروس لطیفیان ادامه داد: یکی از معضل های همیشگی ایران موضوع قبیله گرایی است که باید این مشکل در استان کمرنگ شود تا مردم به سطح انتخاباتی آگاهانه و هوشیارانه دست پیدا کنند و انتخاب بر معیار قبیله تغییر کند.

عضو فدراسیون جهانی عکاسان (فیاپ) و عکاسان ایران اظهار کرد: انتخابات خود هنر انتخاب کردن است و تا وقتی که این هنر در جامعه ما جایگاه واقعی خود را پیدانکند، نمی توانیم به سمتی انتخاباتی آگاهانه و دقیق گام برداریم.

منتخب جشنواره های بین المللی فتوفریا لهستان و PSA تراپیکال ایمیج آمریکا ادامه داد: البته در انتخاب آگاهانه مردم، نخبگان از جامعه هنرمندان، علمی و فعالان فرهنگ و هنر نقش بسزایی دارند و این نخبگان در نقش الگو با معرفی نامزدهای شایسته ولایق به مردم به نوعی تفکر و انتخاب آنها را ساماندهی کنند.

اکنون که نفس های تبلیغات نامزدهای مورد نظر از سوی مردم، احزاب و گروه های مختلف به شماره افتاده، عموم مردم و جامعه فرهنگ و هنر استان ایلام نیز خود را برای انتخاب نماینده اصلح و شایسته بدور از هر گونه تعصب قومی قبلیه ای آماده کرده اند.

این افراد با دعوت آحاد جامعه به شرکت در انتخابات و حضوری با شور و شعور در پای صندوق های رای، از اقشار مردم می خواهند در فرصت باقی مانده و بجای گم شدن در رنگ و لعاب و جنجال های تبلیغاتی نامزدها با مطالعه پیشینه و حال و برنامه های آنها، فردی لایق و آگاه به وظایف یک نماینده مجلس، متخصص در امور قانونگذاری و نظارت و دارای قدرت لابی گری برای استان مستعد اما پر از درد ایلام انتخاب کنند.


هفتم اسفند ماه سال جاری همه اقشار، گروه ها و احزاب مختلف استان ایلام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار