با گذشت چهار روز از شروع تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی این روزها شهرهای مختلف استان یزد شور و حال انتخاباتی همراه با نظم خاص به خود گرفته و تنها چند روز دیگر تا مشخص شدن چهار کرسی نشین بهارستان از این استان باقی مانده است.
کد خبر: ۱۸۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 22 February 2016

به گزارش تابناک یزد،امروز پنجمین روز تبلیغات رسمی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و در حالی که کمتر از چهار روز به برگزاری انتخابات باقی مانده مردم شهرستان یزد خود را برای خلق حماسه سیاسی آماده می کنند.

از روز دوم با افزایش مکانهای تبلیغی در سطح شهر و نمایان شدن انواع و اقسام عکس نامزدهای مجلس بر شور و حال تبلیغات افزوده شده و تنور انتخابات هر لحظه در حال گرم تر شدن است.
برگزاری همایشها و مناظره در دانشگاه و ستاد های انتخاباتی از دیگر برنامه های نامزدهاست که به شور انتخاباتی افزوده است.
تبلیغات در شهر یزد بیشتر در میادین و حاشیه آنها جلوه به خود گرفته و اعضای ستاد هر نامزد به سلیقه خود سعی در پر کردن مکان های تعیین شده از سوی شهرداری دارد به همین دلیل در برخی چهارراهها و میادین از تبلیغات ریز و درشت پر شده است.
از سوی دیگر با افتتاح ستادها در برخی مناطق شهری و نصب بنرهای بزرگ شهری انواع و اقسام شعارها ورد زبان مردم شده و عده ای را به سمت ستادها کشانده تا با دیدگاههای نامزدها آشنا شوند.
در برخی شهر ها تایید صلاحیت دقیقه نودی برخی کاندیدا ها به هیجان رقابتی افزود به طوری که تنها با گذشت ساعاتی از اعلام رسمی تایید صلاحیت برخی نامزد ها، ستادهای این افراد راه اندازی و اقلام تبلیغاتی آن ها نیز در سطح حوزه انتخابیه توزیع شد .
اعلام لیست ائتلاف های احزاب و تشکل ها نیز یکی دیگر از زمینه های افزایش رقابت های تبلیغاتی شده به گونه ای که در بیشتر مناطق شهر عکس ها و بنرهای چاپ شده از سوی احزاب ، جلوه و زیبایی شهر را کاملا انتخاباتی کرده است.
با توجه به دامنه گسترده استفاده مردم و بویژه جوانان ایرانی از اینترنت و فضای مجازی این ابزار جدید رسانه ای در استان یزد هم به عنوان یکی از استانهای پیشرو در استفاده از تلفن همراه ، اینترنت و فضای مجازی این امر با استقبال خوبی مواجه شده بگونه ای که از چند هفته قبل نامزدها در این بخش فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده اند .
هواداران نامزدها از این فضا بخوبی استفاده کرده اند و با ایجاد کانال های متعدد و ازائه عملکردها و سوابق نامزد مورد حمایت سعی می کنند بر تعداد بازدیدها و اعضای خود اضافه کنند .
برگزاری میزگردها در رسانه ها ، دانشگاهها و محافل فرهنگی با وجود افزایش 150درصدی تعداد نامزدها نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی و حمایت بزرگان احزاب از برخی نامزدهای خاص زمینه انتخاب راحت تر را برای مردم فراهم کرده است.
بر اساس قوانین مربوط به تبلیغات اتخابات مجلس که از بامداد پنجشنبه 29 بهمن آغاز شده و تا ساعت 24 پنجم اسفندماه مهلت دارد نامزدهای مجلس شورای اسلامی می توانند آثار تبلیغاتی خود در قالب بروشور، تراکت و زندگی نامه را در اندازه 20 در 15 سانتیمتر چاپ کنند.
نامزدهای مجلس شورای اسلامی می بایست طبق قانون از انتشار عکس با سایزهای بزرگ تر از 10 در 15 سانتیمتر خودداری کنند و قانون تبلیغات مجلس شورای اسلامی را رعایت نمایند.
ضمن آنکه نصب بنرهای تبلیغاتی صرف در محل ستادهای انتخاباتی امکان پذیر است و هر نامزد مجاز به راه اندازی یک ستاد در شهرستان و بخش های تابعه حوزه انتخابیه به تفکیک خواهران و برادران است.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
تعداد واجدان شرایط رای دادن در این استان 665 هزار و 504 نفر است که از این تعداد 52 هزار و 115 نفر مربوط به حوزه اردکان ، 86 هزار و 417 نفر مربوط به حوزه تفت و میبد ، 121 هزار و 293 نفر مربوط به حوزه های مهریز، ابرکوه ، بافق ، بهاباد و خاتم و 405 هزار و 679 نفر هم مربوط به حوزه یزد و اشکذر است.
استان یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات دهمین دوره مجلس مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان در حال حاضر برای هر کرسی حدود 25نفر نامزد شده اند.
برای برگزاری این دوره از انتخابات 719 شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که 161 شعبه سیار و 7 شعبه ویژه اقلیتهای مذهبی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار