جوانان اصلاح‌طلب قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در اعتراض به انتشار لیست مورد حمایت اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه خود اعتراض و بیانیه صادر کردند.
کد خبر: ۱۸۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 21 February 2016
به گزارش تابناک مازندران در حالی که احزاب و گروه‎های مختلف استانی سخت به دنبال رایزنی و ایجاد ائتلاف برای تهیه لیست متجد در انتخابات پیش‎رو هستند، برخی گلایه‎ها از نزدیکان یا منصوبان این تشکلها نشان می‎دهد هنوز هم این ائتلاف‎ها اصطلاحا نیم‎بند است!
اینبار بیانیه جوانان اصلاح‌طلب قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در رابطه با انتشار لیست مورد حمایت اصلاح‌طلبان صادر شده است که متن کامل آن بدین‌شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مردم شریف شهرستان‎های قائم‎شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ
انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان تجلی روح مردم سالاری از اهمیت به سزائی برخوردار است زیرا از یک سو، آنگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرموده بودند "میزان رای ملت است" و از سوی دیگر با تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت انتخابات، ساختار قدرت در جمهوری اسلامی ایران از طریق مشارکت مردمی تعیین می گردد لذا پس از خلق حماسه سیاسی در خرداد 92 و انتخاب دولت اعتدال‌گرا و همچنین گشایش نسبی در فضای سیاسی کشور، اینک انتظار می رود ملت شریف و بزرگوار با انتخاب نمایندگانی امانت دار، متخصص، متعهد و البته معتدل، ضمن دفاع از منافع ملی و حقوق شهروندی، یاری‌گر برنامه ها و اهداف دولت منتخب ملت باشند.

در همین راستا اصلاح‌طلبان، در مسیر حفظ وحدت و تقویت اعتدال‌گرایی، اقدام به تشکیل شوراهای مشورتی در شهرستان‌ها نمودند تا با همراهی جریان‌های سیاسی غیراصلاح‌طلب ولی همسو، به انتشار لیست های ائتلافی کاندیداهای انتخابات مجلس دهم مبادرت ورزند که قرار گرفتن نام علی لاریجانی در لیست اصلاح طلبان قم و یا نام های علی مطهری و کاظم جلالی در لیست اصلاح طلبان تهران، مصداق بارز عینیت یافتن این ادعاست.

اما در استان مازندران و مخصوصاً حوزه انتخابیه قائم شهر با رد صلاحیت گسترده کاندیداهای این جریان سیاسی، رسیدن به نظر نهایی و انتخاب کاندیداهایی که حائز اکثریت پارامترهای لازم باشند، اندکی پیچیده و دشوار شد که در این بین شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان های قائم شهر، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در غیاب اصلاح طلبان جویباری، در این زمینه می بایست از بین کاندیداهای موجود، دو نفر را در این حوزه انتخابیه برمی گزید اما این شورا بر خلاف مشی اصلاح طلبانه ای که قاعدتاً باید رعایت می کرد، در خلال پروسه انتخاب کاندیداهای اصلح، به روش های انتقاد برانگیزی متوسل شد که به چند نمونه از آن در ذیل اشاره می شود:

1 – ارجحیت منافع شخصی بر منافع ملی، منطقه ای و مصالح کلان جریان فکری در انتخاب گزینه های نهائی لیست اصلاح طلبان؛

مردم شریف منطقه بدانند، عدم انتصاب بعضی از اعضای این شورا در مسئولیت های شهرداری قائم شهر، معاونت فرمانداری سیمرغ و... در نظر و رای آنها به گزینه های موجود تاثیر گذار بود. زیرا چند عضو شورا از یکی از کاندیداهای دعوت شده، مسئولیت های فوق الذکر را مطالبه کرده بودند ولی چون این درخواست ها محقق نشده بود، منافع شخصی را در تصمیم خود لحاظ کردند و در نهایت گزینه مورد نظر نیز در لیست مورد حمایت آنها قرار نگرفت.

2 – فقدان رفتار عادلانه در مواجه با کاندیداها؛
به طوریکه اعضای شورا با یک کاندیدای خاص که در لیست قرار گرفت با تسامح و تساهل فوق العاده از طرح سوالات چالش برانگیز خودداری نمودند و حتی در یک سوال به خصوص نیز کاندیدای مذکور از پاسخ دادن عذرخواهی نمود ولی در هنگام مصاحبه با کاندیدایی که در نهایت در لیست قرار نگرفت، با طرح ‌انواع و اقسام سوالات چالشی سعی در تخطه‌ی وی داشتند که این رفتار عین نقض اصل بی طرفی است و اثبات می کند پرسش گران عدالت و مساوات را رعایت نکردند.

3 – حضور نیافتن چند عضو اصلی شورا در جلسات مذکور؛
چند تن از اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان قائم شهر که از مدتی قبل به پیش داوری ها، اغراض شخصی و بی عدالتی برخی دیگر اعضا پی برده و در اعتراض به این قبیل رفتارها از حضور در جلسات خودداری کرده بودند.

4 – عدم مشورت با بزرگان اصلاح طلب؛
در تعیین لیست نهائی اصلاح طلبان حوزه انتخابیه با چند شخصیت برجسته و شاخص اصلاح طلب منطقه، مشورت صورت نگرفت. این در صورتی است که دوستان وانمود می کنند تصمیمات آنها تحت تاثیر مشورت با بزرگان جریان فکری است.

با این تفاسیر، ما جوانان اصلاح طلب و حامی دولت تدبیر و امید در شهرستان های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی معتقدیم که یک کاندیدای اصلح می بایست دارای پارامترهای مختلفی از جمله محبوبیت عمومی، سابقه مدیریتی قوی، برخورداری از کاریزمای شخصیتی، همسویی با دولت تدبیر و امید، قدرت چانه زنی در بالاترین سطح قانونگذاری و... باشد تا حائز رأی اکثریت مردم حوزه انتخابیه برای ورود به خانه ملت شود. به عبارت دیگر شایسته نیست تا اصلاح طلبان با نادیده گرفتن این خصوصیات، با انتخاب گزینه های نامعقول زمینه ورود دلواپسان به مجلس را هموار کنند. بنابراین ضمن ابراز امیدواری به تائید صلاحیت چهره های اصیل اصلاح طلب در اندک زمان باقی مانده تا انتخابات و همچنین با احترام به نظر شورای مشورتی اصلاح طلبان حوزه انتخابیه، از تمکین لیست منتشر شده خودداری می نمائیم و بعد از مشورت با بزرگان جریان فکری در منطقه، راساً به معرفی کاندیداهای اصلح به مردم اقدام خواهیم نمود.

***‌جوانان اصلاح طلب و حامی دولت تدبیر و امید در شهرستان های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی"
به گزارش تابناک مازندران، این در شرایطی است که در فاصله تنها 100 ساعت مانده به روز 7 اسفند هنوز هم لیست احزاب در استان از گرد وغبار تردید یا تشکیک خارج نشده است و اعتراض‎هایی در پیدا و پنهان به آن می‎شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار