سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان قم گفت: از ۱۰ بیمارستان استان قم ۶ بیمارستان از سیستم بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۸۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 21 February 2016
به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت ماشین آلات برای سازمان پسماند هزینه داشته و باید در سایر بخش‌ها صرفه‌جویی شود، اظهار داشت: باید فعالیت‌های داوطلبانه برای بهداشت محیط زیست بیش از این فراگیر شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان قم با بیان اینکه مردم باید به محیط خود تعهد زیست‌محیطی داشته باشند، افزود: گشت‌های سازمان مدیریت و پسماند با همیاری سازمان محیط‌زیست بازدیدهایی از صنایع استان قم داشته است که خروجی‌های کارخانه‌ها رصد شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید بانکی ایجاد شود که هر صنعت چه ریجکت‌هایی دارد که مدیریت شده و به‌عنوان مواد اولیه سایر صنایع استفاده شوند.

میرابراهیمی با بیان اینکه غرفه‌های بازتاب سطح شهر افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: غرفه‌ها تحویل پیمانکار شده‌اند، با توجه به پایین آمدن قیمت نفت قیمت زباله خشک هم کاهش پیدا کرده است و صرفه اقتصادی وجود ندارد که انگیزش مادی برای تفکیک زباله به مردم داده شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان قم با اشاره به اینکه افراد دوره گرد و گاراژهای سطح شهر که به تفکیک زباله‌ها از سطح شهر می‌پردازند باید مدیریت شوند، افزود: این امر نیاز به حمایت قضایی دارد که کنترل شوند و در مسیر قرار گیرند و با پیمانکاران سازمان پسماند همراه شوند وبا برنامه‌های این سازمان حرکت کنند.

وی عنوان کرد: زباله‌های بیمارستانی امروز زباله‌ها را بی‌خطر‌سازی می‌کنند اما استاندارهای زیست محیطی را باید سازمان محیط زیست تعیین کند که امروز سازمان محیط زیست اعتقاد دارد که این اتوکلاو کردن زباله‌ها در بیمارستان  کاملا بی‌خطر نمی‌شوند و اعتقاد دارند که این فرایند زباله‌های بیمارستانی را بی‌خطر نمی‌کند.

میرابراهیمی افزود: به اعتقاد سازمان محیط زیست زباله‌های بیمارستانی زباله‌های عادی نیستند که با همانند سایر زباله‌ها در اختیار شهرداری قرار دهیم بلکه باید سازوکار ویژه و خاصی برای آن تعریف شود و به طور جداگانه جمع آوری شده و برای آن‌ها برنامه ریزی شود و این اختلاف نظر در حال بررسی است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان قم خاطرنشان کرد: از 10 بیمارستان سطح شهر 6 بیمارستان اتوکلاو را انجام می‌دهند اما باز هم استانداردهای زیست محیطی را حفظ نمی‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار