معاون اوقاف مازندران
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از 15 هزار اجاره‌نامه موقوفات در مازندران تنظیم اولیه و بروزرسانی شد.
کد خبر: ۱۸۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 20 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، نوروز رشیدی در جلسه آغاز بازرسی از عملکرد یک‌ساله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، اظهار کرد: استان مازندران با 23 هزار و 842 کیلومتر وسعت دارای 22 شهرستان، 45 شهر، 12 نماینده مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده مجلس خبرگان رهبری است.

وی با اشاره به اینکه مازندران در طول سال از میلیون‌ها مسافر نوروزی و تابستانه میزبانی می‌کند، افزود: بقاع متبرکه استان در ایام تابستان و ایام نوروز میزبان میلیون‌ها زائر و مسافر هستند.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 13 اداره تابع و هفت نمایندگی در استان در حال فعالیت هستند، ادامه داد: 201 نیروی مصوب انسانی در استان مازندران در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به وقف و موقوفات هستند.

این مسئول از وجود 177 هزار و 610 رقبه موقوفات در مازندران خبر داد و گفت: یک‌هزار و 222 بقعه متبرکه و امام‌زاده در مازندران قرار دارند که به‌همین منظور از مازندران به‌عنوان دیار علویان یاد می‌شود.

رشیدی با اشاره به اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در طول سال رتبه‌های برتر کشور را در ویژه برنامه‌ها و برنامه‌های ابلاغی کسب می‌کند، افزود: مجموعه اوقاف مازندران با تلاش شبانه‌روزی توانست رتبه اول کشور را در اجرای برنامه‌های هفته وقف کسب کند.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری به‌صورت هدفمند در امام‌زادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود، تصریح کرد: کارکنان اوقاف و خادمان بقاع متبرکه قبل از سال جدید در امام‌زادگان بسیج می‌شوند تا به مسافران خدمت‌رسانی کنند.

رشیدی معاونت بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه را رکن اصلی سازمان اوقاف دانست و تصریح کرد: بیش از  15 هزار اجاره‌نامه موقوفات در مازندران تنظیم اولیه و بروزرسانی شد.

وی با بیان اینکه 71 هزار رقبه موقوفات مازندران در چند سال اخیر تجدید اجاره شد، اضافه کرد: 32 هزار رقبه در استان مازندران بر اساس آمار سامانه منقضی شدند و در آنها یک سری مشکلاتی وجود دارد که باید با سازمان‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران پروژه عمرانی میلاد با حدود 400 مغازه در شهرستان بهشهر را بزرگترین پروژه عمرانی موقوفه در استان دانست و گفت: پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه مازندران 50 درصد و پروژه‌های عمرانی موقوفات 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

*فعالیت 230 مرکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه در مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه 14 مرکز مشاوره وقف جدید در مازندران راه‌اندازی شد، اظهار کرد: 50 خیمه معرفت در ایام مختلف سال در بقاع متبرکه مازندران برپا شد.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی با بیان اینکه 230 مرکز فرهنگی قرآنی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: طرح پیوند آسمانی با کمک به 80 زوج جوان از محل عواید موقوفات در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه 500 خادم افتخاری در بقاع متبرکه مازندران فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از 100 روحانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اوقاف مازندران به بقاع متبرکه استان اعزام شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار