مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان گفت: مرکز ملی تست توربین های بادی این استان واقع در روستای علی آباد شهرستان ابهر راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۸۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 16 February 2016
بهمن قاضی زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: منطقه ابهر - تاکستان به دلیل باد خیز بودن از شرایط مناسبی برای توسعه و راه اندازی توربین های بادی برخوردار است و بر این اساس این موضوع مهم در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: مرکز تست توربین های بادی ابهر توسط پژوهشگاه وزارت نیرو انجام می شود که کارهای مقدماتی آن در دست انجام است.
قاضی زاده، به اهداف متعدد راه اندازی مرکز ملی تست توربین های بادی در روستای علی آباد شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: این مرکز به عنوان پایگاه تست توربین های بادی در سطح کشور در نظر گرفته شده که با راه اندازی نهایی آن تحولاتی مهمی در این بخش بوجود می آید.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان زنجان ادامه داد: این مرکز در حوزه توسعه انرژی های پاک به ویژه بادی فعالیت موثری را ایفا خواهد کرد و علاوه بر آن تست های انجام شده در این مرکز تست عملکردی، تهیه منحنی های عملکردی توربین های بادی به صورت های مختلف و توسعه دینامومتری نیز انجام خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد، مرکز ملی تست توربین های بادی این استان تا دو سال آینده راه اندازی خواهد شد و سرمایه گذار آن 63 هکتار زمین درخواست کرده که تاکنون 18 هکتار آن تحویل داده شده است.
به گفته قاضی زاده تا کنون در این مرکز دکل باد سنجی به ارتفاع 80 متر نصب شده که داده های آن دریافت و ثبت می شود و علاوه بر آن دو دوستگاه توربین 25 و 100 کیلو واتی نیر نصب شده است. 
علی چهل امیرانی مدیر عامل قبلی شرکت برق منطقه ای زنجان پیش از این میزان سرمایه گذاری برای احداث مرکز ملی تست توربین بادی کشور در زنجان را بالغ بر 325 میلیارد ریال اعلام کرده بود.
این شرکت تاسیساتی بالغ بر چهار و 500 کیلومتر مدار را در اختیار دارد که انرژی مورد نیاز را از شبکه ها و نیروگاه های مجاور به 91 ایستگاه منتقل می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار