کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از امحای ۱۸۰ هکتار سبزی کاری آلوده طی امسال در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۸۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 17 February 2016
کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از امحای ۱۸۰ هکتار سبزی کاری آلوده طی امسال در کرمانشاه خبر داد.

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، از امحای بیش از ۱۸۰ هکتار سبزی کاری آلوده در سطح شهرستان کرمانشاه طی امسال خبر داد و اظهار داشت: امحای ۱۶۰ هکتار از این مقدار در فصل پاییز صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به امحای ۲۷ هکتار سبزی کاری آلوده در فصل بهار، افزود: همچنین با نظارت و بازرسی اکیپ های مرکز بهداشت یک هکتار سبزی کاری آلوده در شهرک حافظیه کرمانشاه نیز مورد امحا قرار گرفت.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در این راستا ۳۵ نفر متخلف نیز به دادگاه ها معرفی شدند تا با آنها برابر قانون برخورد شود، چرا که از سال گذشته کلاس های آموزشی متعددی برای ساکنان ۲۲ روستای مجاور رودخانه قره سو با همکاری بخشداری و فرمانداری کرمانشاه برگزار شده تا از کاشت سبزی کاری آلوده ممانعت به عمل آید.

خدادادیان در ادامه از انجام نظارت های بیشتر برای جلوگیری از کشت سبزی های آلوده از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: در صورت مشاهده کشت سبزی کاری های آلوده برای افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و این افراد دادگاهی خواهند شد،‌ ضمن اینکه نسبت به امحای این سبزی کاری ها نیز اقدام می شود.

وی کشت سبزی با آب های آلوده را در سرچشمه رودخانه قره سو تا چشمه های روانسر و روستاهای حواشی این مناطق عنوان کرد و گفت: در این نواحی به دلیل وجود مراکز دامداری و دامپروری برخی سموم کودپاشی وارد جریان چشمه ها می شود و پساب ها تصفیه خانه ها نیز به رودخانه قره سو سر ریز می شود که استانداری با تخصیص اعتباراتی برای افتتاح فاز ۲ و ۳ تصفیه خانه ها و نصب مدول دست به کار شده است.

خدادادیان با تاکید بر در نظر گرفتن روش های قانونی و بهداشتی از سوی کشاورزان برای کشت و آبیاری ها با مشورت متخصان امر برای ارتقا و حفظ سلامت جامعه، اظهار داشت: از کلیه شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهد هرگونه تخلف و جرایم در موارد بهداشتی مراتب را به دستگاه های مربوطه انتقال دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار