رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: کارگران توقع دارند مجلس دهم آنها را از حاشیه خارج کند.
کد خبر: ۱۸۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 16 February 2016
رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: کارگران توقع دارند مجلس دهم آنها را از حاشیه خارج کند.

اولیا علی‌بیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به سهم 40 درصدی کارگران از جمعیت کشور، اظهار کرد: کارگران پایه و ستون فقرات جامعه هستند، اما همواره با مشکلات متعددی مواجهند که آنها را از وظیفه اصلی دور می‌کند.

وی از خواسته‌های جامعه کارگری از مجلس آینده یاد کرد و ادامه داد: کارگران توقع دارند در مجلس دهم بهتر دیده شده و از حاشیه خارج شوند.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: مجلس دهم باید کارگران را باور داشته باشد و قبول کند که نیروی انسانی شاخص مهم توسعه هر کشوری است.

علی‌بیگی با بیان اینکه در حوزه کار و کارگری قوانین خوبی داریم، اما بعضا اجرا نمی‌شوند، تاکید کرد: چون یک بعد مسئولیت مجلس نظارت بر اجرای قوانین است، تقاضا داریم مجلس دهم قوانین جامعه کارگری را اجرایی کند.

به گفته این مسئول، در برخی موارد هم نیاز به قوانین جدید و به روز داریم که مجلس دهم باید برای این بخش هم کم نگذارد.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نبود امنیت شغلی را مهمترین مشکل کارگران دانست که باعث شده بهره‌وری آنها تحت تاثیر قرار گیرد و افزود: در این حوزه قانون داریم اما اجرا نمی‌شود و همین امر باعث شده تعداد زیادی قراردادهای موقت داشته باشیم که ماهیت کار آنها دائم است.

علی‌بیگی معتقد است، عدم امنیت شغلی شرافت و کرامت کارگران را تحت تاثیر قرار داده و آزادگی را از تشکل‌های کارگری گرفته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم در مجلس دهم نمایندگانی انتخاب شوند که نسبت به جامعه کارگری تعهد داشته باشند.

وی انتخابات مجلس شورای اسلامی را تعیین کننده سرنوشت چهار سال کشور دانست که باعث می‌شود تصمیم‌گیری برای یک کشور به دست حدود 190 نفر بیافتد، پس باید نمایندگان را با نهایت دقت انتخاب کرد.

علی‌بیگی خواستار انتخاب افراد متخصص، متعهد، توانا و آگاه شد و تاکید کرد: جامعه کارگری هم به عنوان یک قشر بزرگ از جامعه کشور در انتخابات پیش رو پای کار است و مشارکت فعال خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار