رضا فیاضی :
تهران تابناک - رضا فیاضی ، این بازیگر توانمند سینما و تلویزیون را از دنیای شیرین و قبل‌تر از آن از زی‌زی‌گولو می‌شناسیم. سریالی که هر چند مخاطبانش کودکان و نوجوانان بودند اما موفق شد نه تنها در میان کوچکترها جا بازکند، بلکه بزرگترها را نیز حسابی مجذوب خود کند.
کد خبر: ۱۸۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 15 February 2016
رضا فیاضی، این بازیگر توانمند سینما و تلویزیون را از دنیای شیرین و قبل‌تر از آن از زی‌زی‌گولو می‌شناسیم. سریالی که هر چند مخاطبانش کودکان و نوجوانان بودند اما موفق شد نه تنها  در میان کوچکترها جا بازکند، بلکه بزرگترها  را نیز حسابی مجذوب خود کند.


بعد از آن فیاضی در بسیاری از سریال‌های نوجوانانه ظاهر شد و به عنوان یکی از بازیگران کارهای کودک معروف شد. او این روزها مورد بی‌مهری کارگردان ها قرار گرفته ،اما باز هم در عرصع دیگر هنر دست از تلاش برنداشته و ظهر پنج شنبه ها درشبکه اول سیما برنامه جذاب کیوسک را اجرا می کند.

او در کارهای سینمایی زیادی نیز بازی کرده که از جمله آنها می‌توان به «مرد پنجم»، «روز واقعه»، «ارابه مرگ»، «روسری آبی» و این اواخر «همبازی» اشاره کرد. از کارهای تلویزیونی او نیز می‌توان به «پهلوانان نمی‌میرند»، «همشاگردی‌ها»، «هتل»، «ماجراهای خانواده تمدن»، «باغچه مینو»، «روزگار غریب»، «تبریز در مه» و همینطور «کلاه پهلوی» اشاره کرد،اما اخیرا مورد کم لطفی تعدادی از کارگردان ها قرار گرفته و حضورش در عرصه هنر کمرنگ شده است.

دو کتاب بنام های صندوقچه اصرار و مردی با لاک قرمز اثر این هنرمند است که باز هم ثابت کرده نه تنها در عرصه بازیگری بلکه در نگارش شعر و داستان نیز توانا است.

این پیشکسوت  در پاسخ به این سوال که به چه دلیل از کار در مجموعه های کودک فاصله گرفته است گفت:متاسفانه به تازگی از سوی تعدادی از کارگردان ها اذیت و به نوعی قلاب سنگ آن ها شدم و حتی مدتی بهانه داشتند که اسپانسر نداریم و من نیز توانستم اسپانسر مجموعه را شخصا پیدا کنم ،اما باز هم شاهد بهانه های جدید بودم. 

فیاضی تصریح کرد:من سال ها به عشق کودکان کار کردم زیرا این روح پاک آن ها را دوست دارم و با تمام وجودم برایشان بازی کردم ،اما متاسفانه به دست فراموشی سپرده شدیم.

او با اشاره به فراموش شدن پیشکسوت ها در عرصه سینما اظهار داشت: اغلب بازیگرهای پیشکسوت حضورشان در عرصه سینما کمرنگ شده است و جای آن ها را افرادی گرفته اند که با دریافت هزینه بازیگر شده اند.

وی درباره مجموعه معمای شاه نیز حرف ها داشت وبا گلایه  گفت:قرارداد بازی در این مجموعه را در سال 91 بستم ،پس از گذشت سه سال که کارم با این مجموعه به اتمام رسیده است متاسفانه هنوز دستمزد مرا پرداخت نکرده اند،آیا تهیه کنندگان و یا کارگردان ها نمی خواهند ذره ای از مشکلات معیشتی هنرمندان را دریابند؟

فیاضی در پایان با اشاره کناره گیری از کار با مرضیه برومند گفت: ایشان مدت ها است با کسانی که سال ها برایشان کار می کردند کار نمی کند،از جمله من،ایرج طهماسب ،حمید جبلی و غیره  و دلیلش را هم کسی نمی داند ،اما کار در مجموعه ایشان برایم جذاب و دوست داشتنی بود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار