کد خبر: ۱۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 03 April 2015
به گزارش تسنیم، داریوش ورناصری‌ از تحویل 130 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در قالب یک هزار و 350 کلاس درس  و با زیربنای 190 هزار متر مربع در استان تهران در سال 93 خبر داد و گفت: 35 درصد مدارس تحویلی استان تهران در سال 93 مربوط به پروژه‌های خیری و مشارکتی بوده است.

وی افزود: در سال 94 بالغ بر 120 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در قالب یک هزار کلاس درس در استان تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران از فرسوده بودن 25 درصد مدارس و فضاهای آموزشی استان تهران خبر داد و اعلام کرد: از مجموع 61 هزار کلاس درس استان تهران که شامل 6 میلیون متر مربع زیربنا است، 75 درصد دارای استحکام است و مابقی در بافت فرسوده قرار داشته و نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی است.
 
ورناصری ضمن تشریح آخرین وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران گفت: در استان تهران بالغ بر 5 هزار و 600واحد آموزشی وجود دارد که حدود 2 هزار و 550 مدرسه در شهر تهران و مابقی در شهرستان‌­های استان تهران قراردارد.

وی در خصوص پروژه های در دست اجرای آموزشی نیز اعلام کرد: در حال حاضر 220 مدرسه با 2 هزار و 600 کلاس و با زیر بنایی بالغ بر 360 هزار متر مربع در دست اجراست که با بهره‌برداری از آن حدود 80 هزار نفر دانش‌آموز در یک شیفت و 160 هزار نفر دانش‌آموز در دو شیفت تحت پوشش تحصیلی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به وجود 22 سایت مسکن مهر استان که شامل 330 هزار واحد مسکونی است از نیاز به 350 مدرسه جدید در این واحدهای مسکونی خبر داد.
وی در همین ارتباط گفت:در حال حاضر 63 مدرسه در سایت های مسکن مهر استان در مرحله اجرا قرار دارد و چنان‌چه بر طبق برنامه، شهرهای جدید پرند و پردیس به تعهدات خود عمل کنند، مشکلی نخواهیم داشت.

ورناصری به تشریح وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس استان تهران پرداخت و بیان کرد: در سال1391 حدود 4 هزار و 600 کلاس درس استان فاقد سیستم موتورخانه مرکزی بود که در سال‌های 1392 و 1393 حدود 2 هزار باب از این کلاس‌ها به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند.

وی گفت: مابقی کلاس‌­های درس فاقد سیستم حرارت مرکزی در سال 1394 از محل اعتبارات مصوب در لایحه بودجه سال 94 به روش استاندارد، تجهیز خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران نقش خیرین مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی استان تهران را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از ظرفیت‌های خیرین استفاده می کندو همانگونه که 40 درصد مدارس تحویلی در سال 93 با مشارکت نیکوکاران مدرسه ساز تحقق یافت، در سال 94 نیز بخش مهمی از برنامه‌های این اداره کل با نقش آفرینی خیرین انجام خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در اردیبهشت سال 94 در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار و از تلاش‌های نیکوکاران مدرسه‌ساز استان تهران تجلیل خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار