رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان کرمانشاه تحقق برنامه "صلاحیت حرفه‌ای پرستاران" را یکی از مطالبات جدی جامعه پرستاری عنوان کرد.
کد خبر: ۱۸۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 13 February 2016
رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان کرمانشاه تحقق برنامه "صلاحیت حرفه‌ای پرستاران" را یکی از مطالبات جدی جامعه پرستاری عنوان کرد.

علی اکبر ویسی رایگانی در آستانه روز پرستار (25 بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اجرای قانون "تعرفه گذاری خدمات پرستاری" و نیز پیگیری اجرای برنامه "صلاحیت حرفه‌ای پرستاران" را دو مطالبه جدی جامعه پرستاری عنوان کرد.

ویسی رایگانی افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هشت سال است تصویب شده، اما تاکنون اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: قطعا اجرای این قانون تاثیر بسیاری بر بهبود درآمد پرستاران و ارتقاء کیفیت کاری آنها خواهد شد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان کرمانشاه مطالبه اصلی دیگر جامعه پرستاری را اجرای برنامه "صلاحیت حرفه‌ای پرستاران" عنوان کرد و افزود: در همه جای دنیا پرستارانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند در آزمونی که سازمان صنفی آنها برگزار می‌کند شرکت کرده و در صورتی قبولی در این آزمون و تایید صلاحیت، اجازه کار به آنها داده می‌شود.

ویسی رایگانی تصریح کرد: متاسفانه در ایران این آزمون برگزار نشده و افراد فارغ التحصیل می‌توانند با اتمام درس خود مشغول بکار شوند.

ویسی رایگانی با اشاره به جدیت جامعه پرستاری برای تحقق این برنامه، گفت: با اجرایی شدن این برنامه بسیاری از مشکلات جامعه پرستای حل خواهد شد و اجرای آن موجب می‌شود هر کسی به صرف اینکه از رشته پرستاری فارغ التحصیل شده و یک روپوش سفید پوشیده است، نتواند با سلامت مردم بازی کند و سلامت مردم را به مخاطره بیندازد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت 2700 نفر کادر پرستاری در سطح استان گفت: کمبود پرستار در استان بسیار زیاد است و برای رسیدن به استانداردهای جهانی به پنج هزار پرستار دیگر در استان نیاز داریم.

ویسی رایگانی به افزایش کاری پرستاران در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: متاسفانه عدم تحقق تعهدهای مالی بیمه‌ها موجب شده بسیاری از فعالین حوزه درمان از جمله پرستاران دچار تنگناهای مالی شوند.

وی تصریح کرد: قطعا این فشارهای مالی و از طرف دیگر فشار کاری زیاد در کیفیت کار پرستاران تاثیر خواهد گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار