میزگرد انتخابات و راه های مشارکت حداکثری مردم در این رویداد مهم و سرنوشت ساز، روز شنبه با حضور فرمانداران سه شهرستان حوزه انتخابیه شمال استان ایلام در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 13 February 2016
میزگرد انتخابات و راه های مشارکت حداکثری مردم در این رویداد مهم و سرنوشت ساز، روز شنبه با حضور فرمانداران سه شهرستان حوزه انتخابیه شمال استان ایلام در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز ایلام برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام؛مهمانان این میزگرد معروف بسطامی، مراد یگانه و پرویز کولانی فرمانداران شهرستان های ایوان، سیروان و چرداول بودند که به بحث و بررسی پیرامون موضوع های گوناگون انتخابات هفتم اسفندماه از جمله راهکارهای جذب مشارکت حداکثری مردم در این عرصه پرداختند.
مشروح این میزگرد خبری در روزهای آینده منشتر می شود اکنون به خلاصه ایی از نظرات شرکت کنندگان در این میزگرد اشاره می کنیم.

** فرماندار ایوان: انتخابات ابزار مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی است
معروف بسطامی در این میزگرد گفت: انتخابات به عنوان یکی از شاخص های نظام های مردمسالار ابزار مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.
فرماندار ایوان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ظرفیت ها و بسترهای منحصر به فرد و ممتازی دارد که یکی از مهمترین آنها مقوله حضور و مشارکت مردمی است، مصداق این موضوع انتخابات گذشته است که با مشارکت بالا و حداکثری رای دهندگان برگزار شده است.

** فرماندار سیروان: اعتماد به سرمایه اجتماعی از مهم ترین عوامل کارآمدی دولت ها است
مرداد یگانه نیز در این میزگرد گفت: اعتماد به سرمایه اجتماعی به عنوان اکسیر پیش برنده جامعه در عرصه ها و از مهم ترین عوامل کارآمدی دولت ها باید روز به روز در جامعه گسترش یابد.
فرماندار سیروان افزود: یکی از عوامل اصلی در شکل نگرفتن احزاب و جریان های سیاسی در کشور این است که احزاب یا قایم به فرد هستند یا از سوی دولت ها ایجاد شده اند که تجربه ثابت کرده با تعویض دولت ها از بین می روند.

** فرماندار چرداول: حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش مشروعیت نظام می شود
پرویز کولانی هم در ادامه این میزگرد گفت: حضور حداکثری و مشارکت پرشور مردم در انتخابات اسفندماه باعث افزایش اقتدار و نشان دادن مشروعیت بالای نظام جمهوری اسلامی می شود.
فرماندار چرداول افزود: تا زمانی که حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت است باید هم مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی داشته باشد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار