کد خبر: ۱۷۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 11 February 2016
به گزارش تابناک یزد، همایش گرامیداشت 700 داوطلب سلامت استان يزد با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي برگزار شد.

دكتر "محمدحسن لطفي" معاون بهداشتی استان در این همایش ضمن تبریک ایام دهه فجر، افزود: بیش از 1200 داوطلب سلامت در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و 75 درصد سلامت جامعه به هماهنگی‌های بین بخشی و آحاد جامعه مربوط می‌شود.

وي اظهار كرد: با توجه به تغییراتی که امروزه در ساختار جوامع بوجود آمده از جمله تغییرات جمعیتی، افزایش بیماری‌های مزمن، افزایش بیماریهای غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی، اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با به کارگیری 500 کارشناس مراقب سلامت جهت پایش مداوم شش گروه جمعیتی با ارائه بسته‌های خدمتی فعال آغاز شده و کلیه ساکنان مناطق شهری و حاشیه شهر استان تحت پوشش خدمات این طرح قرار گرفته‌اند.

لطفي تصریح کرد: عمده‌ترین هدف اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت، رعایت عدالت در ارائه خدمات به مردم است.

وی بيان کرد: در حال حاضر تنها 25 درصد خدمات سلامت و بهداشت توسط متولیان سلامت به مردم ارائه می‌شود و مابقی به مردم و هماهنگی‌های بین بخشی مربوط می‌شود و داوطلبان سلامت به عنوان نیروهای برخاسته از بطن مردم یک شهر، باعث توانمندی هر چه بیشتر مردم در ارتقای سلامت خود و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شوند.

 معاون علوم پزشكي يزد در پايان ابراز امیدورای کرد كه با توانمندسازی مردم در ارتقای سلامت خود، شاهد کاهش 47 درصدی تعداد بستری‌های بیمارستانی باشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار