فخرآفرینان فجرتان مبارک .../ استاندار، مردم را به حضور در جشن ملی راهپیمایی آغاز 38 سالگی جمهوری اسلامی دعوت کرد
راهپیمایان از البسه گرم استفاده کنند/ امروز هوای استان نیمه ابری و در برخی نقاط آفتابی اما سرد است/ سرمای هوا در اغلب شهرهای استان ادامه دارد/ نیمه شمالی استان شاهد بارش پراکنده برف است/ 8 درجه کاهش دما در خراسان جنوبی باعث یخبندان شد
کد خبر: ۱۷۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳ 11 February 2016
هواشناسی خراسان جنوبی: هوای راهپیمایی 22 بهمن حداکثر 10 درجه بالای صفر است

هواشناسی خراسان جنوبی پیش بینی کرد سرمایی که از دیروز سراسر استان را فراگرفته است امروز 22 بهمن ماه نیز ادامه یابد و در گرمترین ساعات روز به حداکثر 10 درجه بالای صفر برسد. در 24 ساعت گذشته بیشتر نقاط استان بین 8 تا 10 درجه کاهش دما داشته‌اند.

علیرضا خندان رو مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی در گفت وگو با تابناک، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی ره و با اشاره به کاهش قابل ملاحضه دمای استان طی 24 گذشته اعلام کرد: هوای اغلب نقاط استان به جز نواحی شمالی امروز نیمه ابری و در برخی نقاط آفتابی، اما سرد است و با کاهش 8 تا 10 درجه ای دمای شهرها که سبب وقوع یخبندان در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان طبس شده است، امیدواریم در روز راهپیمایی هوای قابل تاملی داشته باشیم اما در عین حال به شهروندان گرانقدر شرکت کننده در تظاهرات 22 بهمن توصیه می شود که بخصوص بیماران و کودکان و مسن ترها از البسه گرم استفاده کنند تا دچار بیماری های فصلی نشوند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی همچنین از بارش پراکنده برف در نیمه شمالی استان خبر داد و گفت: میزان بارش برف در حاجی‌آباد 4 سانتی متر و در زهان 2 سانتی متر بوده است. سردترین نقطه استان طی 24 ساعت گذشته نیز سربیشه بوده است که سرمای تا 10 درجه زیر صفر را تجربه کرده است.

خندان‌رو، حداقل دمای بیرجند را در 24 ساعت گذشته 5 درجه زیرصفر و حداکثر آن را 10درجه بالای صفر اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دمای بیرجند 3 درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز 6 درجه سردتر شده است.

دعوت استاندار از مردم برای حضور در راهپیمایی

دکتر وجه الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی دیروز با انتشار پیامی، مردم استان را به شرکت فراگیر در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد و از شهروندان خراسانی خواست که با حضور حماسی در این میعاد بزرگ ملی، ضمن تجديد عهد با شهدا و بيعت ماندگار با رهبر معظم انقلاب، تدبير رئيس جمهوری را در تحقق برجام و رونق اقتصادي تاييد کنند و توجه داشته باشند که "فردا همه ی جهان چشم مي شود تا ايران اسلامي را رصد كند."

پیام استاندار خراسان جنوبی همچنین حاوی این نکته بود که: فردا (امروز) همه با هم خواهيم بود... دست در دست هم، شيعه و سني؛ با هر جناح و حزب سياسي. از هر رده سني؛ زن و مرد از هر نقطه ي اين مملكت عزيز و پهناور همه با هم يك دل و يك زبان و يك ملت خواهيم شد همچنان كه بوده ايم و خواهيم بود.

مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن بیرجند

حجت‌الاسلام مرتضی ابراهیم زاده رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز دیروز در گفت وگو با تابناک، مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن بیرجند را اعلام کرد و با اشاره به این که هدف اصلی انقلاب اسلامی امام راحل هدفی جهانی بوده است گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نظام را در برابر نقشه های شوم بیگانگان بیمه می کند و موجب تقویت روحیه مسئولین می گردد.

وی از اجرای سرود "به لاله در خون خفته "توسط 1357دانش آموز در روز 22بهمن خبر داد و با اشاره به اجرای زنده بانگ الله اکبر و نورافشانی در شب 22بهمن گفت: حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های دانش آموزی و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در بیرجند سخنرانی خواهد کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهارکرد: مسیر راهپیمایی یوم الله 22بهمن در بیرجند از میدان امام خمینی (ره) به سمت میدان شهدا – میدان ابوذر – چهارراه ارتش ومیدان قدس تعیین شده است. ساعت شروع مراسم 9:30 صبح خواهد بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار