کد خبر: ۱۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 01 April 2015
فرماندار بابل با اشاره به کاشه 60 درصدی بارندگی از شالیکاران خواست تا زراعت برنج را 10 تا 15 روز زودتر آغاز کنند.

به گزارش ایرنا رجب ملایی رییسی درنخستین جلسه شورای اداری بابل در مدرسه خاتم الانبیاء این شهرستان بیان کرد: با توجه به کاهش 60 درصدی بارش باران نسبت به پارسال شالیکاران نشاء برنج را زودتر آغاز کنند تا با کمبود آب مواجه نشوند.

وی گفت: شالیکاران بابلی از ارقام زودرس استفاده کنند و به علت کمبود آب ،کشت ارقام پرمحصول و دیررس که نیاز به آب بیشتری دارد ، دچار چالش خواهند شد.

وی افزود: احداث سد سجاد رود در بابل بعنوان یک طرح ملی در بودجه 94 تصویب شد و با احداث این سد بخش مهمی از کمبود آب شالیکاران بابلی مرتفع خواهد شد.

شهرستان بابل با 50 هزار هکتار اراضی شالیزاری بیشترین تولید برنج ارقام پر محصول را در کشور دارد.

ملایی در ادامه به طرح کمربندی جنوبی اشاره کرد و اظهارداشت: در حال حاضر هفت پیمانکار با جدیت در کنار گذر جنوبی بابل مشغول به کار هستند و بخش عمده ای از مطالبات آنان نیز پرداخت شده است.

وی ابراز امیداوری کرد، پیمانکاران با انگیزه بیشتر در کنار گذر جنوبی فعالیت کنند تا هر چه سریعتر این طرح مهم به بهره برداری برسد.

فرماندار بابل گفت: آسفالت کمربندی شرقی بابل هم آغاز شده است که با افتتاح این دو طرح مهم بخشی از ترافیک درون شهری در سال 94 مرتفع خواهد شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از توقف احداث پل سوم محمد حسن خان ،از شورای اسلامی و شهرداری بابل خواست تا نسبت به تسهیل در ادامه روند کار تلاش کنند.

وی اظهار داشت: در سال 93 شهرستان بابل با توجه به ارزیابی های بعمل آمده در بخش برگزاری جلسات شورای اداری، سرشماری کشاورزی، کتاب و کتابخانی رتبه نخست را در استان مازندران کسب کرده است .

وی افزود: همچنین شورا ی آموزش و پرورش بابل و مجمع خیرین مدرسه ساز این شهرستان رتبه نخست استان و کشور را نیز از آن خود کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار