مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اذربایجان شرقی :
طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل های قبل به امانت گرفته و به نسل های بعدی بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت ها دارد.
کد خبر: ۱۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 31 March 2015

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اذربایجان شرقی گفت : بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان درروز های 13و12 فروردین ماه 94 رایگان است.

 به گزارش خبرنگارتابناک تبریز  ، حمید قاسمی  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقیدر جمع خبر نگاران  گفت: علاقه مندان به طبیعت همزمان با روز جمهوری اسلامی و روزملی انس با طبیعت می توانند به صورت رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی دیدن کنند.

 حمید قاسمی افزود: این اقدام جهت گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و سیزده فروردین روز ملی انس با طبیعت و با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آنان درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش صورت می گیرد.

وی اظهار داشت : طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل های قبل به امانت گرفته و به نسل های بعدی بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت ها دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد : در آذربایجان شرقی ۳۴۶ گونه جانوری موجود است که شامل ۵۲ گونه پستاندار، ۲۲۵ گونه پرنده، ۳۷ گونه خزنده، ۶ گونه دوزیست و ۲۷ گونه ماهی می شود.

وی اضافه کرد: عمده ­ترین گونه ­های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که در چتر حمایت این اداره کل قرار دارند، عبارتند از مارال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه­ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی و پرندگان حمایت شده­ ای همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک (پاسری فرم­ها) از آن جمله هستند.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد:علاوه بر آن زیستگاه­ های آبی مهم و با ارزشی در استان نظیر تالاب بین­المللی قوریگل و تالاب­ های حاشیه دریاچه ارومیه، جنگل­ها و زیستگاه­های حاشیه ارس و دریاچه­های پشت سدها وجود دارد که مأمن پرندگان متنوع و حمایت شده، در حال انقراض و آسیب پذیر می­ باشند.

موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله ۳۸ گونه پستاندار، ۴۹گونه پرنده، ۱۳ گونه خزنده، ۹ گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه هایی از سخت پوستان و بندپایان است و در روز ۱۳ فروردین از ساعت ۹ الی ۱۶ به صورت رایگان در خدمت مسافران نوروزی و شهروندان عزیز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :