کد خبر: ۱۷۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 09 February 2016

در حالی تنها 17 روز به برگزاری دو انتخابات مهم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده که همه مجریان، ناظران و گروه های سیاسی تاکید دارند، با حرکت در مسیر قانون می توان زمینه خلق حماسه ای ماندگار در هفتم اسفند را فراهم کرد.
قانونمداری و برداشتن گام های انتخاباتی بر اساس قانون، مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری اسلامی و دیگر مسئولان است و وفاق ایجاد شده در خصوص حرکت بر روی ریل قانون، برگزاری انتخابات با شکوه و با حضور حداکثری مردم که نتیجه آن تشکیل مجلسی قدرتمند است را نوید می دهد.
اقدامات منطقی و قانون مجریان انتخابات و مجموعه وزارت کشور، این قانونمداری را در مجموعه سیاسی کشور نهادینه کرده و امید می رود گروه های سیاسی و نامزدهای انتخابات نیز در موعد مقرر در فضایی به دور از تخریب و سیاه نمایی، رقابتی مطلوب و قانونی را به نمایش بگذارند.
بی شک تبعیت از قانون به عنوان محور وفاق ملی، موضوع مهم حضور حداکثری مردم در انتخابات را نیز محقق کرده و زمینه ساز تشکیل مجلسی قدرتمند با حضور نمایندگانی از همه عقائد، افکار و تخصص ها می شود.
معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات البرز نیز با اشاره به تاکید و پافشاری دولت و دستگاه های برگزار کننده انتخابات بر رعایت قانون در همه مراحل انتخابات، گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس به عنوان کسانی که می خواهند به نمایندگی از مردم در مجلس حضور یابند، باید بر محور قانون حرکت کنند و نباید با دادن شعارهای غیرعملی که سبب التهاب جامعه می شود، فضای آرام حاضر را دچار مشکل کنند.
وی اضافه کرد: بنابراین درکنار رعایت اصول و موازین قانونی ازسوی داوطلبان انتخاباتی مردم را باید از نقش موثر و سازنده حضور در پای صندوق های رای در انتخابات پیش رو در مقایسه با سایر عرصه های مشارکتی بیش از پیش آگاه کرد، چراکه امروز شاهد کارشکنی های بسیاری دراین زمینه ازسوی دشمنان نظام هستیم.
ملاصالحی تاکید کرد: امروز باید نقش حضور پرشور مردم را درعرصه داخلی و بین الملل بیش از پیش بازگو کنیم و مسئولان با صداقت درگفتار و شفاف عمل کردن برای عرصه رقابتی انتخابات، می توانند هر نوع شائبه را رفع کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت از خود مردم است، گفت: مجلس شورای اسلامی برای کل جهان اسلام است و افرادی باید به آن راه یابند که دلسوز نظام و متعهد به اصول و ارزش های اسلامی باشند.
ملاصالحی با اعلام اینکه تا اینجای کار نقصی در سیر انتخابات استان البرز مشاهده نمی شود، افزود: مجریان انتخابات تمام تلاش خود را دراین زمینه بکارگرفته اند و باید بر مدار قانون حرکت قانونمدارانه دولت را تکمیل کرد.
وی یاد آورشد: دراین بین حتی رسانه ها نیز باید تلاش وافری داشته و با اطلاع رسانی دقیق، مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات ترغیب کنند.
رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان استان البرز با تاکید بر رعایت قانون در انتخابات، معتقد است که با حرکت بر روی ریل قانون زمینه حضور حداکثری مردم درانتخابات پیش رو فراهم می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین روحی یزدی به ایرنا، گفت: هیچ جایگاهی محکم تر از قانون نیست و کسانی که می خواهند به جایگاه قانونگذاری راه یابند باید قانون را محور تصمیم ها قرار دهند.
وی تاکید کرد: عمل به قانون یک وظیفه عمومی است، انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان باید به این مهم عمل کنند.
روحی یزدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درجمع دست اندرکاران انتخاباتی، ادامه داد: رهبر انقلاب از مجریان انتخاباتی خواست تا پا را برجای محکم بگذارند که هیچ جایگاهی محکم تر از مکان قانون نیست.
رئیس دفتر بازرسی ونظارت شورای نگهبان استان البرز خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف ملی است و مردم نیز به وظایف خود آگاه هستند و دراین عرصه تصمیم گیری به عنوان یک وظیفه ملی حضور خواهند یافت.
وی گفت: مردم فهیم ایران اسلامی این موضوع را هم واقف هستند فردی که انتخاب می کنند برای سرنوشت کشور تصمیم می گیرد آن هم نه در این برهه از زمان برای نسل های آینده تاثیرگذاراست.
روحی یزدی تاکید کرد: با شناخت کامل درحین انجام و رعایت قانون همه مردم مانند گذشته در عرصه مشارکتی انتخابات حضور خواهند یافت تا با انتخاب اصلح جایگاه قانونگذاری کشور را هرچه بیشتر ترفیع بخشند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی نباید حق هیچ کس به ویژه نامزدهای انتخاباتی ضایع شود، در خطبه های نماز جمعه کرج، گفت که شورای نگهبان در عین حالی که حافظ قانون اساسی است، حافظ رای مردم و نامزدهای انتخاباتی نیز محسوب می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می کند، گفت: وظیفه شورای نگهبان حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن است.
وی با تاکید بر اینکه حق هیچ نامزد انتخاباتی و یا هر فرد دیگری نباید در جامعه اسلامی ضایع شود، بیان داشت: در عین حال هیچ کس حق ندارد به ارگان و یا کسی توهین کند و نباید دستگاه نظارتی را تضعیف کرد.
وی با بیان اینکه قانون انتخابات مشخص کرده که چه ارگانی ناظر برانتخابات باشد، افزود: براساس قانون شورای نگهبان باید راه را برای نفوذ افراد خارج از انقلاب و منحرفین به درون مجلس شورای اسلامی و خبرگان ببندد.
توکل لطفی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز نیز با تاکید براینکه باید زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم بالا برد، اظهار کرد: همواره در تلاش هستیم با توجه به بحث مهم قانون گرایی، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی پرشور فراهم کنیم.
توکل لطفی افزود: امروز شاهد آن هستیم که گروه های سیاسی درتمکین به رای شورای نگهبان از هر نوع عکس العمل تند خودداری می کنند که این امر حاکی از آن است که همه در مسیر قانون گرایی حرکت می کنند.
وی ادامه داد: گروه های سیاسی مختلف مشوقی برای گرم شدن فضای انتخاباتی هستند که دراستان البرز با وجود قومیت های مختلف و فعالیت ائتلاف ها و گروه ها امید انتخاباتی پرشور می رود.
دبیر حزب اعتدال و توسعه استان البرز با بیان اینکه برخی فکرمی کردند با اعلام رد صلاحیت ها میزان مشارکت مردم درانتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاهش می یابد، گفت: شور و نشاط مردم و فضای انتخاباتی نشان می دهد که چنین تصوری غلط است.
صلاح الدین دلشاد افزود: بسیاری از هواداران داوطلبان رد صلاحیت شده یا احراز صلاحیت نشده نشان می دهند که احزاب همچنان در صحنه برای دفاع از انقلاب باپرجا خواهندماند.
وی خاطرنشان کرد: از یک سال گذشته شاهد فعالیت هایی درچارچوب قانون ازسوی برخی از داوطلبان مجلس بودیم که برخی ازآنان هنوز احراز صلاحیت نشده اند لیکن به این فعالیت های خود ادامه می دهند.
دلشاد گفت: جنب و جوش انتخاباتی و کثرت داوطلبان، بیانگر نشاط سیاسی برای مشارکت حداکثری مردم است.
وی افزود: جمعیت ها و تشکل ها، مساجد و کانون ها همه درتلاش و تدارک برای جلب مشارکت حداکثری مردم دردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
رئیس و دبیر حزب اعتدال و توسعه استان البرز درادامه با اشاره به شکل گیری نظام جمهوری اسلامی گفت: شوق مردم برای انتخابات با توجه به تاثیر آن درتوسعه و پیشرفت نظام هر روز بیشتر شده و این نشان می دهد که توطئه ها و تحریم های دشمنان کما فی سابق تاثیرنداشته است.
دلشاد ادامه داد: همواره استقامت مردم و تلاش رجال سیاسی مانع موفقیت دشمن شده اگرچه نقش رهبری دراین زمینه کاملا مشهود است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید شاهد پیشرفت های قابل توجهی در سیاست خارجی کشور هستیم به طوری که توجه دنیا به جمهوری اسلامی بیشتر شد.
وی افزود: امروز همه به این نتیجه رسیده اند که با وحدت ملی می توان پیش رفت زیرادشمن تنها راه نفوذ خود را در تفرقه می بیند.
دلشاد با اعلام اینکه حزب اعتدال وتوسعه تلاش های خوبی را برای مشارکت مردم آغاز کرده است ، ادامه داد: وقتی تفکر اعتدال بر دولت حاکم است بر مجلس نیز همین تفکر باید حاکم شود .
دبیرحزب مردم سالاری استان البرز نیز گفت: حضور مردم همواره پشتوانه نظام اسلامی بوده وکشور در عرصه های تصمیم گیری به پشتوانه مردم و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری توانسته مسیرهای سختی را پشت سربگذارد.
امید فراغت افزود: حزب مردم سالاری به عنوان یک حزب واقع گرا با همگرایی حزب اعتدال وتوسعه وفاقی وصف ناشدنی را فراهم کرده تا زمینه حضورحداکثری بیش از پیش فراهم شود.
فراغت تامین و دفاع از منافع ملی کشور حضور حداکثری در پای صندوق های رای خواند و افزود: اساس شکست ناپذیری این نظام اتکاء به مردم است .
وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید برای همه جریان های سیاسی موجود کشور یک فرصت است ، بنابراین از این فرصت باید آگاهانه استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار