معاون استاندار کرمانشاه از تلاش استانداری کرمانشاه برای رسمی کردن مرز سومار همانند خسروی و پرویز خان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 07 February 2016
معاون استاندار کرمانشاه از تلاش استانداری کرمانشاه برای رسمی کردن مرز سومار همانند خسروی و پرویز خان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه که در محل اداره کل گمرک استان برگزار شد گفت: انتظاراتی که از گمرک وجود دارد انتظارت خوبی است اما در عمل و تا رسیدن به ایده آل آن فاصله زیادی وجود دارد.

وی نقش گمرک را در تسهیل گری کسب و کار نقش بزرگی دانست و تصریح کرد: گمرک باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی دنبال بازارهای صادراتی باشد.

معاون استاندار کرمانشاه با ابراز تاسف از اینکه عدد کشور در بهبود فضای کسب و کار عدد خوبی نیست گفت: در این زمینه کشور ما جایگاه و رتبه مناسبی را در دنیا به خود اختصاص نداده است.

گمرک یکی از تاثیرگذار ترین مجموعه ها در پازل اقتصادی استان است

وی با اشاره به اوضاع اقتصادی و چشم انداز توسعه اقتصادی استان، گمرک را یکی از تاثیرگذار ترین مجموعه ها در پازل اقتصادی استان برشمرد.

رحیمی اشاره ای به رشد خوب گمرک استان پس از جنگ داشت و گفت: خوشبختانه در طی ماه های سال های پس از انقلاب شاهد رشد خوبی از نظر گمرکات در استان کرمانشاه بوده ایم و هم اکنون بیش از پنج بازارچه و مرز رسمی در این زمینه داریم.

وی یکی از اقدامات خوب استانداری کرمانشاه را در دولت تدبیر و امید راه اندازی بازارچه مرزی سومار عنوان کرد و گفت: دیگر اقدام خوب دولت نیز واگذارری کامل مرز پرویزخان به گمرکات بوده است.

بازارچه پرویزخان باید نظم بیشتری بگیرد

معاون اقتصادی استاندار کرما نشاه، خطاب به مدیرکل جدید گمرکات استان کرمانشاه گفت: هم اکنون مقدمات و زیرساخت های لازم در مرز پرویزخان وجود دارد و تنها نیازمند ایجاد نظم بیشتری برای رسیدن استان به رشد اقتصادی از این طریق و مبادلات تجاری بستر گمرک پرویزخان است.

وی بر منتفع شدن مرزنشینان از درآمدهای گمرکات مرزی تاکید کرد و گفت: باید در کنار این موضوع تجارجدید و جوان نیز تربیت شود.

لزوم ایجاد رویه های تجاری مدرن تر نسبت به کوله بری

رحیمی با بیان اینکه رویه کوله بری به عنوان یک رویه تجاری قابل قبول نیست افزود: باید رویه های تجاری مدرن تری راه اندازی شده و شکل قانونی تری به بحث تجارت داد.

وی از تلاش استانداری کرمانشاه برای رسمی کردن مرز سومار چون سایر مرزهای رسمی استان خبرداد و گفت: تلاش داریم سومار نیز چون پرویزخان و خسروی به عنوان مرز رسمی مطرح شود.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بخش اعظم مقابله با پدیده قاچاق کالا و مواد مخدر در مرزها و گمرکات صورت می گیرد، بر حمایت نهادهای قانونی از گمرک برای رسیدن به نتایج مثبت در این زمینه تاکید کرد و گفت: نقش گمرک در این زمینه نقشی بسزایی است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار