مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی :
با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن، گردشگران برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسئولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت و خصوصا مناطق چهارگانه، بپرهیزند.
کد خبر: ۱۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 30 March 2015

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز به نقل ازروابط عمومی سازمان محیط زیست آذر بایجان شرقی ، حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی  از تشکیل گشت های ویژه سیار و ثابت در مناطق مختلف استان برای حفاظت از محیط زیست خبر داد.

وی با بیان اینکه 13فروردین به نام روزملی انس با طبیعت نامگذاری شده است از گردشگران درخواست کرد: اگر قصد بازدید و گردش در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را دارند قبل از برنامه ریزی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هماهنگ شوند.

وی تشریح کرد: با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن، گردشگران برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسئولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت و خصوصا مناطق چهارگانه، بپرهیزند.

وی افزود: در خصوص وارد شدن به مناطق امن تعریف شده در مناطق تحت مدیریت سازمان لزوم اخذ مجوز ویژه از اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضروری است.

قاسمی رهاسازی ماهی های قرمز و گونه های غیربومی را در اکوسیستم های طبیعی مخرب و آسیب آفرین به حال طبیعت توصیف کرد و افزود: حفاظت محیط زیست استان در روز 13 فروردین با تشکیل گشت های ویژه سیار در مناطق مختلف سعی دارد تا در کنار مردم از تخریب طبیعت و ضربه وارد شدن به محیط زیست جلوگیری کرده و جلوی هر گونه نامهربانی را بگیرند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از هموطنان خواست تا از ریختن زباله و پسماند در طبیعت به ویژه حاشیه جاده ها، رودخانه ها و مراکز پرتجمع خودداری کرده و با جمع آوری زباله های خود و تحویل آن به محل های تعیین شده به سلامت محیط زیست کمک کنند.

وی با تاکید براینکه چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر  وارد می کند، افزود: در بازدید از مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از محیط بانان درباره منطقه و حیات وحش آن راهنمایی بخواهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از گردشگران و طبیعت گردان درخواست کرد: به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل‌ها و گیاهان، از آنها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :