آنچه در شب عید نوروز94 اتفاق افتاد؛
گروه فرهنگی «تابناک گیلان»، آرمان شهرستاني، دكتراي ارتباطات و كارشناس رسانه؛ بعنوان مخاطبي که دکتراي ارتباطات دارد قرار بود در نقد حضور کامران نجف زاده در برنامه شبکه دو سال تحويل مطلبي بنويسم.حضور ايشان را که در خبر تقريبا يکه تاز است {فارغ از نکات مثبت و منفي وي} در يک برنامه..
کد خبر: ۱۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 30 March 2015
نجف زاده بر خلاف ديگران شومني نمي کرد. ذهنیت خبری که مردم از او داشتند کمی به کار ضربه می زد. او تمام چهارده ساعت را روي صندلي نشسته بود و تنها با کلام کار مي کرد و این خاص بود.

گروه فرهنگی «تابناک گیلان»، آرمان شهرستاني، دكتراي ارتباطات و كارشناس رسانه؛ بعنوان مخاطبي که دکتراي ارتباطات دارد قرار بود در نقد حضور کامران نجف زاده در برنامه شبکه دو سال تحويل مطلبي بنويسم.حضور ايشان را که در خبر تقريبا يکه تاز است {فارغ از نکات مثبت و منفي وي} در يک برنامه  شاد تحويل سالي آن هم به قول خودش - یهویی - صحيح نمي ديدم. اما اخلاق حکم مي کرد بعد از اجراي او حقيقتي که با دقت رصد کردم به رشته تحرير در آورم. زمزمه ها مبني بر انتخاب برنامه شبکه دو بعنوان بهترين برنامه سال تحويل مرا براي برهان يابي آن مصر تر کرد.
 
۱-راحتي نجف زاده با مهمان ها از دايره ادب خارج نمي شد.بوسه هاي برخي مهمانان بر گونه خبرنگار تلويزيون نشان مي داد آنها از نوع گفتگو لذت برده اند.
 
به جز برخي سوال ها از هلالي مداح که تند و تيز بود درباره شور و شعور و آبرو با بقيه مدارا کرد و خبري از پرسش و پاسخ هاي صرفن جهت اطلاعي در کار نبود و مهمان ها احساس راحتي مي کردند و بيشتر به عشقولانه هاي بهاري مي گذشت.
 
 ۲-تقدير مرضيه برومند و جلال مقامي و ربيعي وزيرکار و حتي گلپايگاني يا آقا تقي از سوال هاي نجف زاده به نوع خود نشان مي داد پرسش ها به دل مهمان و مخاطب نشسته است.
 
 ۳-نجف زاده بر خلاف ديگران شومني نمي کرد.ذهنیت خبری که مردم از او داشتند کمی به کار ضربه می زد.او تمام چهارده ساعت را روي صندلي نشسته بود و تنها با کلام کار مي کرد و این خاص بود.آيتم هاي مياني جذاب بودند و مشخص بود زمان برده تا خوب کارگرداني شوند.پوششش ونوع کت و شلوار آقاي خبرنگار بسيار ساده بود.برخلاف مجري هاي ديگري که زمان مناسبي براي اينکار خرج مي کنند.

 ۴-منابع متعددي مي گويند برنامه بهار در خانه مهمان هايي داشت که پولي براي حضور نگرفتند. به اصطلاح پاکت نداشت. ليست هزينه هاي مهمان هاي عليخاني نشان مي داد براي محسن تنابنده بيست ميليون برای یکی دیگر از بازیگران خانم سی میلیون پرداخت شده بود.آيا مردم راضي هستند از جيب آنها براي ستاره ها چنين مبالغي هزينه شود.
 
۵-استفاده از ادبيات روز اجتماعي مثل "الکي مثلا من مجري سال تحويل هستم"از سوي نجف زاده نشان مي داد ارتباط خوبي با شبکه هاي اجتماعي و ادبيات رايج در آنها با رسانه ملي برقرار شده است و اين به به روز شدن برنامه کمک مي کرد.
 
۶-برنامه فراجناحي بود و مجري هرگز وارد خط کشي هاي سياسي در سال تحويل نشد.
 
 ۷-ارتباط با ظريف وزير خارجه و بخش آقاي دوربيني و گفتگوهاي عيدانه با محرمي و عابدزاده و نوستالژي شناسي با فرهاد آييش و سراج و خمسه و پورنگ و حياتي و جعفري جوزاني و لوریس چاکناواريان و حرف هاي خط قرمزي  برنامه را خاص کرده بود.
 
 ۸-نجف زاده خطوط قرمز را خوب مي شناخت.کنايه هاي تند او به پليس با لبخند و لطيفه همراه مي شد تا واکنش منفي اي در پي نداشته باشد.يکجا براي معلمان نوشابه باز کرد و از مسوولان خواست به حقوق از دست رفته آنها رسيدگي کنند.

آن سوتر در شبکه سه مجري برنامه سال تحويل کنايه اي به معلمان زد که نشان داد از اوضاع اعتراضي آنها بر سر حقوق و مطالباتشان خبر ندارد و نمي داند الان وقت نشان دادن اشتباه يک معلم نيست.

به ساعتي نگذشته تمام شبکه هاي اجتماعي از اشعار و اعتراض ها و کامنت هاي معلمان لبريز شد و هرچقدر از شبکه دو بابت توجه به اين قشر تشکر کردند از شخص اقاي عليخاني و برنامه شبکه سه انتقادهاي تند و تيزي شد که حتي مي توانست به يک گره امنيتي تبديل شود.آشنا بودن با شکاف هاي اجتماعي سياسي براي مجري شبکه دو تفاوت ماهوي با ديگران ايجاد کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار