از آنجایی که کار بزرگ همت بزرگ می طلبد و همت بزرگ هم در گرو مشارکت همگان است، بنابراین نباید همیشه منتظر معجزه ناجی و قهرمان بود.
کد خبر: ۱۷۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 04 February 2016
از آنجایی که کار بزرگ همت بزرگ می طلبد و همت بزرگ هم در گرو مشارکت همگان است، بنابراین نباید همیشه منتظر معجزه ناجی و قهرمان بود.

به گزارش تابناک کرمانشاه، طی روزهای اخیر پیامی در فضای مجازی منتشر شد تا به بهانه جشنواره غذا، بخش کوچکی از هزینه درمان کودکان سرطانی استان تامین شود.

این جشنواره ظهر امروز در محل باشگاه پارس برگزار و مبالغ جمع آوری شده، به یکی از مراکز حمایت از کودکان سرطانی استان اهدا شد.

مدیریت باشگاه پارس دراینباره گفت: جشنواره غذا در سال 91 و بصورت خودجوش در این مکان کلید خورد و بدلیل استقبال مردم نیک اندیش، امسال هم برای چهارمین سال متوالی برپا شد.

شکوفه خداپرست افزود: گرچه انتظار نمی رفت این روند ادامه یابد اما خوشبختانه هرسال شاهد استقبال بیش از پیش مردم سخاوتمند کرمانشاه هستیم.

الهه وطنی نیز در ادامه به نمایندگی از طرف سایر مربیان باشگاه پارس عنوان کرد: شاید مبالغ جمع آوری شده رقم بالایی نباشد، اما گسترش این کار خیرخواهانه در سایر فضاهای جامعه، علاوه براینکه مایه دلگرمی کودکان قربانی این بیماری می شود، نهادینه کردن فرهنگ بخشایشگری ولو در حد یک لبخند را بدنبال خواهد داشت.

سمیه اسبقی کارشناس ارشد تغذیه، که پایان نامه کارشناسی ارشد وی در زمینه تغذیه و سرطان بعنوان طرح برتر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد، برای اولین بار تحقیق روی مصرف کاروتنوئیدهای( آنتی اکسیدان ها) موجود در میوه و سبزی و میزان غلظت خونی آنها در بیماران مبتلا به سرطان ریه در مقایسه با افراد سالم را مورد بررسی قرار داد.

وی که خود یکی از بانیان برگزاری این جشنواره بود در خصوص سرطان های شایع در میان کودکان عنوان کرد: لوکمی یا بدخیمی های خونی، تومورهای مغزی و غدد لنفاوی به ترتیب از شایع ترین انواع سرطان در بین کودکان هستند.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد سرطان ها قابل درمان هستند، افزود: مهمترین علت بروز سرطان در کودکان، جهش ژنی بوده که در مرحله جنینی یا قبل از آن ممکن است اتفاق افتاده باشد.

اسبقی تغییر سبک زندگی، استفاده از افزودنی های نگهدارنده مواد غذایی و آلودگی هوا را از عوامل تشدید کننده بروز سرطان برشمرد.

وی گفت: معمولاً کودکان پس از ابتلا به سرطان و شروع درمان، دچار بی اشتهایی می شوند که باید برنامه غذایی مناسب توسط متخصص تغذیه برای آنها تنظیم شود.

این کارشناس تغذیه در ادامه اظهار داشت: والدین نباید کودک مبتلا را وادار به غذا خوردن کنند و با آرامش به او غذا دهند، از غذاهای اشتها آور و خنک استفاده کنند، غذاهایی که کودک دوست دارد را آماده کرده و در وعده های متعدد و با حجم کم به او بدهند، همچنین از افراط در مقادیر  روغن، شکر و ادویه جات غذای کودک پرهیز کنند.

مقاله وی در شماره 67 مجله علمی تغذیه و سرطان کشور انگلستان در سال 2015 به چاپ رسید.


معجزه ای درکار نیست، مگر با سخاوتمندیِ بخشندگان مهربان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار