معاون اداری مالی شهردار شیراز گفت: کمتر از نیم درصد بودجه شهرداری از عوارض نوسازی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۱۷۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 03 February 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدحسن اسدی گفت: مردم همان‌گونه که قبوض مصرفی آب و برق و تلفن را پرداخت می‌کنند باید قبض عوارض شهرداری که در طول سال یک‌مرتبه ارائه می‌شود را نیز پرداخت کنند که رقم آن با توجه به خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد سنگین نیست.

وی افزود: بخشی از قبض عوارض نوسازی که قابل‌توجه به نظر می‌آید هزینه دفع پسماند است که کارکنان شهرداری و شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری در طول یک سال حداقل 185 بار به درب منازل مراجعه و زباله مردم را جمع‌آوری و دفع می‌کنند.

اسدی ادامه داد: رفت‌وروبی که در کوچه‌ها و فضای سبز انجام می‌شود و بسیاری خدمات دیگر هزینه‌های شهرداری است که باید تأمین شود و البته بخش کوچکی از آن از طریق عوارض محقق می‌شود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: سال گذشته که بودجه شهرداری شیراز 2 هزار و 200 میلیارد تومان بود دریافتی ما از محل عوارض نوسازی 10 میلیارد تومان بود که کمتر از نیم درصد است، درحالی‌که شهر تورنتو در کانادا 40 درصد بودجه خود را از عوارض نوسازی به دست می‌آورد.

وی بیان کرد: در شهر شیراز 400 هزار خودرو وجود دارد و یکی از عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند عوارض خودرویی است که در سال گذشته 127 هزار نفر از مردم قبض خودرو را پرداخت کرده و برچسب دریافت کرده‌اند و در مجموع 9 میلیارد و 200 میلیون تومان از این طریق به شهرداری پرداخت‌ شده است.

اسدی ابراز داشت: در شهر شیراز 65 هزار واحد صنفی وجود دارد و سال گذشته کسبه، اصناف و اتحادیه‌ها بابت خدماتی که برای واحد تجاری و موارد دیگر دریافت می‌کنند چهار میلیارد تومان به شهرداری پرداخته‌اند.

به گفته وی، عوارض نوسازی، صنفی و خودرویی در مجموع شاید 24 میلیارد تومان بشود که رقم بسیار ناچیزی از بودجه است اما برای شهرداری مهم است که این فرهنگ مشارکت تحقق پیدا کند.

اسدی عنوان کرد: در یک شهر ایده‌آل مردم باید برای خدماتی که دریافت می‌کنند هزینه پرداخت کنند که این امر در شهرهای پیشرفته دنیا بسیار عادی است و در کشورهای دیگر پرداخت قبض نوسازی اجباری بوده و همه به‌طور صد درصد پرداخت می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: امسال جایزه خوش‌حسابی تا روز آخر سال تمدید شده و جوایز خوش‌حسابی در فروردین‌ماه قرعه‌کشی می‌شود و دو فقره کمک‌هزینه مسکن 50 میلیون تومانی و چندین دستگاه خودرو و سکه بهار آزادی و کالاهای ارزنده دیگر به شهروندان خوش‌حساب هدیه داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار