فرمانده سپاه بابلسر
فرمانده سپاه بابلسر با اشاره به کارکرد موثر رسانه‌ها در آگاهی بخشی جامعه, گفت: مبانی اقتصاد مقاومتی با مشارکت رسانه‌ها در شهرستان و استان ترویج شود.
کد خبر: ۱۷۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 01 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، سرهنگ دوم پاسدار سیدموسی حسین‌نژاد امروز در نشست تخصصی اهالی رسانه شهرستان بابلسر، اظهار داشت: جنگ رسانه‌ای یک جنگ کاملاً بهداشتی، تمیز و پاک تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در تغییر باورها و رفتارهای فرهنگی یک کشور دارد، افزود: رسانه می‌تواند موجب بالندگی و سبب تضعیف یک کشور شود.

فرمانده سپاه بابلسر با اشاره به اینکه قدرت رسانه‌ای یا امپریالیسم رسانه‌ای که اکنون در غرب سکونت دارد و در غرب استقرار دارد متأسفانه این باور را در ما ایجاد تا از دریچه دوربین غرب به تمام مسائل بنگریم، تأکید کرد: نگاه ما به کشورهای منطقه و به فرهنگ داخلی و خارجی تماماً از دریچه دوربین کشورهای غربی بوده و اهالی رسانه با بهره‌گیری از تکنولوژی و علم روز باید فرهنگ‌ها، باورها و ارزش‌های داخلی را در کشور نهادینه کنند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه نقش رسانه نقش بی بدیل و بی‌همتایی است، افزود: قرن‌ها از سکونت انسان بر روی کره زمین می‌گذرد و این در حالی است که قدمت رسانه از انسان بیشتر است.

وی ادامه داد: رسانه‌ای که قدمتی کمتر از انسان‌ها دارد اکنون نه تنها جلوتر از انسان‌ها در حال حرکت بوده و فراتر از ما در حال نقش‌آفرینی است بلکه از گذشته تا آینده‌ دارای ارزش و رونق بالایی خواهد بود.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه نقش و کارکرد رسانه در فرهنگ است، گفت: از ظرفیت‌های رسانه و توانمندی‌های که در حوزه رسانه وجود دارد به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه اهالی رسانه در جمیع جهات می‌توانند برای شهرستان بابلسر موثر واقع شوند، تصریح کرد: اهالی رسانه باید در جهت معرفی شهرستان، گردشگری تعالی بخش و جاذبه‌های گردشگری که در بابلسر نهفته گام بردارند.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌ها و وظایف مهم اهالی رسانه، حس بی‌طرفی است، تأکید کرد: اهالی رسانه باید بدون وابستگی به جریان و جناح خاصی به فعالیت خود ادامه دهد و اجازه ندهد شخصی از رسانه به عنوان یک ابزار و یا یک اهرم جهت اعمال فشار استفاده کند.

فرمانده سپاه بابلسر، افزود: جریان رسانه‌ای ضمن نوعدوستی، فرهنگ پرستی و تعصب به فرهنگ کشور خود، باید در جمیع جهات مسائل دنیا را رصد و در جهت انعکاس آن گام بردارند.

حسین‌نژاد با تأکید بر حضور پر رنگ و موثر اهالی رسانه در تمام مأموریت‌های بسیج، گفت: حضور افراد حقوقی و حقیقی در این نشست‌ها نشان از وزن جلسه و تعصب همه افراد به فرهنگ شهرستان، استان و کشور دارد و این علاقه و تعصب باید در حوزه رسانه‌ای به ویژه در حوزه باورها و نشر فرهنگ اسلامی متجلی شود.

وی با تأکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب، تصریح کرد: اهالی رسانه علاوه بر حضور مضاعف‌تر در این حوزه باید زمینه حضور دیگران در بحث اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را هموارتر کنند.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه چند هزار شبکه ماهواره‌ای در حال فعالیت بر علیه انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی هستند که بیش از یکصد شبکه به زبان فارسی در حال مخابره اطلاعات، اخبار و برنامه‌های مختلف است، گفت: چرا علی رغم تحریم‌های ظالمانه علیه یک کشور و یک انقلاب، شبکه‌های ماهواره‌ای از این قاعده مستثنی هستند و میلیاردها دلار از اعتبارات کشورهای خارجی در این حوزه صرف می‌شود.

حسین‌نژاد، تأکید کرد: اهالی رسانه‌ای با نگاهی فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی و ایجاد انگیزه و طرح سئوال مکرر باید اذهان عمومی را به سمت رسیدن به پاسخی قانع کننده سوق دهند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار