معاون وزیر فرهنگ و ارشاد:
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طی چند سال گذشته با برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح کشور استان کهگیلویه و بویراحمد رکورددار نمایشگاه کتاب بوده و این نشان از طلب، تشنگی و توجه مسئولان به مقوله کتاب و کتابخوانی در سطح بالایی است.
کد خبر: ۱۷۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 01 February 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،سید عباس صالحی صبح امروز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) آن را پایه‌گذاری کرد جوهره آن فرهنگ بود.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی ما در حوزه فرهنگ کتاب و نشر جایگاه اساسی دارد، گفت: از دستاوردهای انقلاب حوزه کتاب و نشر است.
صالحی با بیان اینکه در ده‌های 40 و 50 عناوین کتاب‌های تولیدی عدد سه الی چهار رقمی داشت، گفت: در سال 93 بیش از 72 هزار جلد کتاب چاپ اول و چاپ مجدد داشتیم و همچنین از پیروزی انقلاب اسلامی تا آبان‌ماه سال جاری قریب به یک میلیون عنوان کتاب چاپ اول داشتیم.
این مسئول با بیان اینکه این کتاب‌ها در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف چاپ شدند، گفت: جریان تولید و نشر کتاب و فرهنگ و هنر با پیروزی انقلاب اسلامی تکامل رو به رشدی داشت.
صالحی با اشاره به حجم تولید عناوین مختلف کتاب با ابراز امیدواری از این روند تصریح کرد: دیده شدن کتاب‌ها نیاز به یک امر ثابت دارد یعنی استان‌ها و شهرستان‌ها باید این فضا را برای ارائه و نهادینه کردن فرهنگ کتاب داشته باشند که متاسفانه در این بخش فقر فرهنگی وجود دارد.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طی چند سال گذشته با برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح کشور استان کهگیلویه و بویراحمد رکورددار نمایشگاه کتاب بوده و این نشان از طلب، تشنگی و توجه مسئولان به مقوله کتاب و کتابخوانی در سطح بالایی است.
این مسئول، برگزاری نمایشگاه کتاب را فرصتی مناسب برای دسترسی آسان به کتاب عنوان کرد و گفت: از اول سال جاری تاکنون 20 نمایشگاه کتاب برگزار شده و اکنون بیست و یکمین نمایشگاه را در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح کردیم.
صالحی در ادامه با بیان اینکه از 20 نمایشگاه کتاب برگزار شده در سطح کشور قریب به 5 میلیون و 400 نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند و فضای خوبی برای دسترسی آسان به کتاب برای هموطنان ایجاد شد.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: در 20 نمایشگاه کتابی که در سطح کشور برگزار کردیم 19 میلیارد تومان فروش کتاب‌های این نمایشگاه‌ها بود.
وی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد نشر در فضای نمایشگاه‌ها تحقق می‌یابد، گفت: نمایشگاه‌های استانی فرصتی مناسب برای دسترسی بهتر به کتاب‌های مورد نیاز با قیمت مناسب است.
صالحی از توزیع 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بن خرید کتاب در 20 نمایشگاه برگزار شده خبر داد و گفت: همه باید در حوزه کتابخوانی دغدغه داشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار