همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن 57، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان های استان ایلام با حضور مسئولان محلی و دانش آموزان و فرهنگیان نواخته شد.
کد خبر: ۱۷۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 01 February 2016
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن 57، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان های استان ایلام با حضور مسئولان محلی و دانش آموزان و فرهنگیان نواخته شد.

به گزارش تابناک ایلام؛زنگ انقلاب در مدرسه حضرت خدیجه کبری (س) شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان نواخته شد.
اجرای سرود همگانی، برنامه ورزشی و تفریحی، شعر خوانی و دکلمه و سخنرانی از دیگر برنامه های این آیین بود.
همچنین صبح دوشنبه رژه خودرویی با شرکت ده ها دستگاه خودرو و موتورسیکلت نظامی و انتظامی و با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی به همراه حمل تمثال معمار انقلاب اسلامی اجرا و ورود امام راحل به کشور گرامی داشته شد.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول در شمال استان ایلام قراردارد.

** نواخته شدن زنگ مدارس در دهلران
همزمان با سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی زنگ انقلاب در مدارس دهلران به صدا در آمد.
در این آیین جمع زیادی از خانواده های معظم شهدا، مدیران، فرهنگیان و دانش آموزان این شهر حضور داشتند.
آیین زنگ انقلاب همزمان با 12 بهمن 94 به صورت نمادین در مدرسه کوثر شهر دهلران و دیگر مدارس شهری و روستایی این شهرستان نواخته شد.
دانش آموزان در طلیعه سی و هفتمین فجر آزادی با شور و نشاط این روز را گرامی داشتند و از ورود امام امت به میهن اسلامی استقبال کردند.
فرماندار دهلران در این آیین گفت: 12 بهمن روزی تاریخی در تقویم کشور است و امام امت در چنین روزی بعد از سال ها مبارزه و دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشت.
امیدعلی سبزی به استقبال تاریخی مردم از امام در 12 بهمن 57 و تشییع بی نظیر ایشان در زمان رحلت ایشان اشاره کرد و افزود: امام راحل توانست مردم را در همه صحنه ها با انقلاب همراه کند و شخصیت امام امت موجب شد تا مردم در زمان استقبال و رحلتش به بهترین نحو از این شخصیت تاریخی حمایت کنند.

** آبدانانی ها سالروز ورود پیروزمندانه امام راحل به وطن را گرامی داشتند
قشرهای مختلف مردم، دانش آموزان، دانشجویان، اصناف و بازاریان، مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی صبح دوشنبه با شرکت در رژه موتوری و حمل پرچم جمهوری اسلامی، تمثال حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و عبور منظم از خیابان ها و معابر عمومی شهر آبدانان اولین روز دهه فجر و بازگشت امام راحل به کشور را گرامی داشتند.
شرکت کنندگان در این آیین باشکوه همچنین با حضور در دبیرستان دخترانه الزهرا (س) ضمن تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، در لحظه ورود امام امت به وطن زنگ انقلاب را به صدا در آوردند.
فرماندار آبدانان در این برنامه با تبریک 12 بهمن ماه و آغاز حکومت عدل اسلامی در کشور گفت: در عمر نامبارک رژیم پهلوی فردی مستبد با عنوان جعلی شاه ایران، تمام دارایی و داشته های مادی و معنوی جامعه را در اختیار امریکا و ایادی آن قرار داده بود.
مجید عسگری افزود: زنده کردن ارزش های اسلامی و ارتقا توان و اقتدار ایران و کرامت ایرانی مهم ترین آرمان و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بوده است.
گشایش نمایشگاه عکس شهدا، ادای احترام به شهیدان گمنام و شعر و سرود خوانی از دیگر برنامه های نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان آبدانان بود.

** زنگ انقلاب در 300 مهد کودک ایلام نواخته شد
همزمان با آغاز دهه فجر سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب به طور همزمان در 300 مهد کودک استان ایلام نواخته شد و جشن های دهه فجر در این مراکز آغاز گردید.
به گزارش ایرنا، این آیین بصورت نمادین در مهد کودک سرای کودک با حضور جمعی از مسئولان و کارکنان بهزیستی استان ایلام برگزار شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایلام در این آیین گفت: امروز یادآور خاطرات شیرین ورود امام راحل به میهن اسلامی است که پس از سال ها تحمل رنج به میهن بازگشتند.
ایوب مروتی اظهار کرد: کودکان به دلیل داشتن روحی لطیف و ذهنی آماده به راحتی پذیرای ارزش های انقلاب خواهند بود و برپایی جشن های انقلاب و شرکت دادن کودکان در این آیین ها موجب شادابی بیش از پیش آنها می شود.
وی افزود: باید حس کنجکاوی کودکان را در خصوص چگونگی ظهور انقلاب اسلامی زنده کنیم تا بتوانیم ارزش ها و آرمان های انقلاب را به آینده سازان انتقال دهیم.
اجرای سرود و نقاشی پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران توسط کودکان از دیگر برنامه های این آیین بود.
بیش از 11 هزار کودک در مهدهای ایلام نگهداری می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار