مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از جمع‌آوری حدود یک تن زباله از تالاب هشیلان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 30 January 2016
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از جمع‌آوری حدود یک تن زباله از تالاب هشیلان خبر داد.

غلامحسین کاظمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی تالاب‌ها (13 بهمن)، گفت: به همین مناسبت برنامه پاکسازی تالاب هشیلان، روز گذشته(جمعه، 9 بهمن) با حضور NGOهای محیط زیستی استان برگزار شد.

وی از حضور بیش از 100 نفر در این برنامه خبر داد و اظهار کرد: پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه، جمعیت زنان مبارز با آلودگی هوا، جامعه حمایت از عناصر طبیعی، کرمانشاه، کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، گروه ندای قاصدک و ... از جمله سمن‌های حاضر در این مراسم بودند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: در این مراسم با همکاری سمن‌ها بیش از یک تن زباله از محدوده تالاب هشیلان جمع‌آوری شد.

به گفته این مسئول، زنجیره انسانی نمادینی هم با حضور بیش از 100 شرکت کننده در اطراف تالاب تشکیل شد که هدف از آن حفظ این تالاب ارزشمند بود.

کاظمی یادآوری کرد: مهمترین تالابی که در استان کرمانشاه وجود دارد هشیلان است که با بیش از 450 هکتار وسعت، هم ارزش محیط زیستی و هم ارزش اقتصادی برای جوامع محلی دارد.

وی با اشاره به اکوسیستم منحصر به فرد تالاب هشیلان که محل زندگی انواع گونه‌های ماهی و پرندگان کنارآبری است، اظهار کرد: این تالاب هر ساله میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از نقاط سردسیر جهان است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: بجز تالاب هشیلان که مهمترین تالاب استان است، حدود 80 سراب و منبع آبی دیگر در استان داریم.

کاظمی از خشکیدگی بسیاری از آنها در فصل تابستان یاد کرد و افزود: خوشبختانه با بارش‌های خوبی که داشتیم هیچکدام از منابع آبی استان اکنون در وضعیت نامساعدی نیستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار