امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دو کشور فرانسه و ایتالیا، این سفر را مهم توصیف و منشاء تحولات در زیرساخت های کشور ارزیابی کرد.عقد قراردادهای تجاری با ایتالیا و فرانسه بویژه دربحث توسعه صنعت خودروسازی و نوسازی ناوگان هوایی بسیار مهم بود.
کد خبر: ۱۷۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 29 January 2016
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین سبحانی درخطبه دوم نماز جمعه این هفته گنبدکاووس، اظهار داشت: عقد قراردادهای تجاری با ایتالیا و فرانسه بویژه دربحث توسعه صنعت خودروسازی و نوسازی ناوگان هوایی بسیار مهم بود.
وی بابیان اینکه عقد این قراردادها باید متناسب با اقتصاد مقاومتی پیگیری شود و دولت نیز در این خصوص تلاش می کند، گفت: با رفع تحریم ها، فضا برای حضور بازرگانان ایرانی در بازارهای جهانی فراهم شده است که باید از آن استفاده نمایند.
حجت الاسلام سبحانی همچون خطبه های هفته گذشته ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور در به سرانجام رساندن برجام، اضافه کرد: برجام حاصل مقاومت و ایستادگی مردم بود و همین امر سبب شد تا روسای جمهوری کشورهای بزرگ از جمله 'روسیه و چین' به ایران سفر و با مقام معظم رهبری و مسئولان دولت دیدار نمایند.
وی با حساس و مهم خواندن انتخابات هفت اسفند امسال، برضرورت حضور حداکثری و انتخاب افراد اصلح برای دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ازسوی واجدین شرایط تاکید کرد و اظهار داشت: هرچه میزان آرای مردم بیشتر باشد، پایه های نظام مستحکم تر، ضریب امنیت و شخصیت انقلاب بالاتر و دشمنان نیز مایوس تر می شوند.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین با تبریک و گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، این دهه را ایام الله دانست و گفت: دهه فجر ایامی است که ملت آگاه ایران با خون های پاک بهترین عزیزان خود، رژیم شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ فرستادند.
حجت الاسلام سبحانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکت ملت ایران از ظلمات و تاریکی به سمت نور الهی بود.
وی با تاکید برضرورت بزرگداشت ایام دهه فجر، اضافه کرد: این ایام بویژه لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن و استقبال کم نظیر مردم از ایشان، نه تنها نباید فراموش شود بلکه هرسال بایستی بهتر از سال قبل برگزار شود.
خطیب جمعه گنبدکاووس درپایان خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گنبدکاووس به مساله تایید صلاحیت های نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان به وظیفه قانونی خویش عمل کرده است و نباید این نهاد را تضعیف کرد زیرا فقهای آن مورد تایید امام راحل و رهبری نظام هستند.
حجت الاسلام سبحانی با تاکید برضرورت تبعیت از قانون افزود: آن دسته از نامزدهایی که رد صلاحیت یا احراز صلاحیت نشدند براساس قانون مهلت دارند اعتراض نمایند تا به آن رسیدگی شود ضمن اینکه اعضای شورای نگهبان در پیشگاه خدا مسئول هستند و حق الناس را پایمال نمی کنند.
وی همچنین درخطبه اول نمازجمعه نیز ضمن توصیه به تقوای الهی، به اهمیت نماز، اثرات و برکات فردی و اجتماعی آن پرداخت و از همگان خواست نماز را اول وقت بخوانند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار