مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: سامانه امور گمرکی در گمرک کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و بازارچه سومار در استان کرمانشاه پیاده شد.
کد خبر: ۱۷۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 29 January 2016
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: سامانه امور گمرکی در گمرک کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و بازارچه سومار در استان کرمانشاه پیاده شد.

محسن مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه تا چند روز آینده طرح پیاده‌سازی سامانه امور گمرکی سومار به طور کامل تکمیل می‌شود، اظهار داشت: با نصب سامانه امور گمرکی در گمرکات نیازی به حضور صاحب کالا نیست و از این پس همه اقدام لازم برای مبادلات مرزی به صورت الکترونیکی دنبال می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان کرماناشه با بیان اینکه اداراتی همچون سازمان استاندارد و صنعت، معدن و تجارت با گمرک ارتباط دارند، عنوان کرد: این ادارات با ارسال مجوزهای لازم به صورت الکترونیکی، در راستای پنجره واحد که مربوط به ارتباط دستگاهها با یکدیگر است تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن ماه امسال مرز پرویزخان به گمرک واگذار شده است، افزود: ترانزیت سوخت در پایانه مستقر در گمرک پرویزخان با مساحت  13 هکتاری انجام می‌شود و کل مساحت پرویزخان که در بهمن ماه امسال به گمرک واگذار شد به بیش از 45 هکتار می‌رسد.

مصطفایی با اشاره به محل جدید گمرک کرمانشاه گفت: ورودی شهرک بیستون به دلیل دسترسی سریع به واحدهای تولیدی جهت افزایش تجارت به عنوان محل جدید گمرک کرمانشاه منظور شده که امسال در این زمینه 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه صادرات و واردات 10 ماه امسال کشور به ترتیب 35 میلیارد و 600 میلیون دلار و 33 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است، افزود: در این مدت با تراز مثبت تجاری صادرات 15 درصد و واردات 22 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی پیرامون وضعیت فعالیت گمرکات استان کرمانشاه گفت: در 10 ماه امسال با رشد 13 درصدی هفت میلیون تن کالا به ارزش دو میلیارد و 420 میلیون و 679 هزار دلار از گمرکات استان کرمانشاه اظهار و یا از مرزهای استان خارج شده است.

مصطفایی از تردد 102 هزار مسافر ورودی و 99 هزار مسافر خروجی از طریق فرودگاه مرز پرویزخان و خسروی خبر داد و بیان کرد: تردد مسافر طی 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به صادرات کالا از مرز سومار گفت: سومار نخستین بازارچه غرب کشور است که دارای سامانه امور گمرکی بوده و با راه‌اندازی این مرز روزانه 100 دستگاه کامیون نسبت به جابه‌جایی کالا اقدام می‌کند.

مصطفایی گمرک دیجیتال حرکت به سوی جلو را شعار امسال سازمان جهانی گمرک اعلام و عنوان کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران از اواخر سال قبل در راستای این شعار جهت افزایش درآمد گمرک و کاهش هزینه‌ها حرکت کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار