رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی سیمرغ
رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی سیمرغ گفت: بعد از یک سال رایزنی توسط مسئولان مرکز جامع علمی کاربردی سیمرغ در ترکیه سرانجام موفق شدیم تفاهم‌نامه همکاری علمی و مهارتی بین دو دانشگاه ترکیه را با دانشگاه علمی‌کاربردی کشور به امضا درآوریم.
کد خبر: ۱۷۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 29 January 2016

 به گزارش تابناک مازندران، رضا خسروی در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی هوانوردی سیمرغ در تاریخ 14 تا 16 بهمن‌ماه در شهرستان سیمرغ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره بیش از 80 درصد ظرفیت‌های هوانوردی کشور حضور دارند، تصریح کرد: بخش مهمی از تجهیزات شرکت‌کنندگان حاضر در جلسه معرفی و در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

دبیر کمیته اجرایی نخستین جشنواره ملی هوانوردی سیمرغ با اشاره به اینکه بیشترین انرژی و وقت صرف انجام هماهنگی‌های بخش عملیات پروازی این جشنواره شده است، بیان کرد: با تعامل و همکاری فرماندار سیمرغ توانستیم هماهنگی‌های لازم را در این بخش انجام دهیم.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی برای انجام نمایش پروازی اعلام آمادگی کردند و می‌خواهند توانمندی‌های خود در این زمینه را به نمایش گذاشته و حال و هوایی دیگر به جشنواره ببخشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیمرغ با بیان اینکه در 6 ماه گذشته که این بحث مطرح شد، اعتمادبه‌نفس لازم برای اجرایی کردن این بخش وجود نداشت، خاطرنشان کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که دانشگاه نیروی هوایی ارتش اعلام می‌کند که اگر زودتر از برگزاری این جشنواره در این سطح مطلع می‌شد، آمادگی برای اجرای مانور دو فروند شکاری وجود داشت.

وی افزود: این موضوع بسیار باعث خوشحالی است که آثار و برکات این جشنواره خود را پیش از شروع شدن نشان داده‌اند.

خسروی با اشاره به اینکه عزیزانی در کشور هستند که صرف‌نظر از هر نوع بروکراسی و تشریفات اداری که وجود دارد عاشقانه دوست دارند در این حوزه فعال باشند، گفت: زمانی که نام شهدای خلبان به میدان می‌آید همه دوستان حاضر به جان‌فشانی هستند.

وی بابیان اینکه اجرای بخش کلاس‌های آموزشی را در حین برگزاری جشنواره داریم، خاطرنشان کرد: طی سه روز برگزاری جشنواره، برگزاری کلاس‌های آموزش خلبانی و آموزش طراحی، ساخت موتور هواپیما در برنامه قرار گرفته است که عزیزان مدرسه، دبیرستان و دانشگاه در اولویت حضور در این کلاس‌ها قرار دارند.

دبیر کمیته اجرایی نخستین جشنواره ملی هوانوردی سیمرغ در ادامه گفت: بعد از یک سال رایزنی توسط مرکز جامع علمی‌کاربردی سیمرغ در کشور ترکیه، سرانجام موفق شدیم تفاهم‌نامه همکاری علمی و مهارتی بین دو دانشگاه ترکیه را با دانشگاه علمی کاربردی کشور به امضا درآوریم که این امر طی دو روز گذشته صورت گرفته و این نقطه آغاز بین‌المللی شدن دانشگاه علمی کاربردی کل کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیمرغ با بیان اینکه مراکز دانشگاه هوانوردی ترکیه نیز اعلام آمادگی کردند، اظهار کرد: در این جشنواره احتمالاً میزبان دو خلبان ترک در قالب فعالیت‌های دانشگاهی و مشاهده فضا و ظرفیت دانشگاه هستیم.

وی بیان کرد: امیدواریم شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره بوده و بتوانیم زمینه برگزاری جشنواره در سطح بین‌المللی را فراهم کنیم که این موضوع به برکت خون شهدای 8 سال دفاع مقدس اصلاً دور از ذهن نیست.

در ابتدای این جلسه تیزر معرفی نخستین جشنواره هوانوردی سیمرغ برای مسئولان و مدیران شهرستان به نمایش درآمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار