دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: در سال جاری کمتر از پنج درصد پزشکان استان زیرمیزی دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 27 January 2016
دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: در سال جاری کمتر از پنج درصد پزشکان استان زیرمیزی دریافت کرده‌اند.

دکتر امید قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه با اشاره به ارائه 10 مورد شکایت در خصوص دریافت زیرمیزی از سوی پزشکان استان در سال جاری، گفت: این موارد به نظام پزشکی استان گزارش شده و در حال پیگیری است.

قادری به کاهش چشمگیر موارد زیرمیزی پزشکان در سال جاری اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد زیادی از پزشکان زیرمیزی دریافت می‌کردند که خوشبختانه این موارد در سال جاری تا 95 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمتر از پنج درصد پزشکان استان زیرمیزی می‌گیرند، گفت: موارد محدود تخلفات در این زمینه هم به نظام پزشکی جهت رسیدگی ارجاع داده شده است.

قادری با بیان اینکه مردم می‌توانند شکایت‌های خود در این زمینه را در تماس با شماره تلفن 1690 مطرح کنند، گفت: در صورت طرح شکایت ضمن رسیدگی به تخلف پزشک، وجه دریافتی هم به بیمار عودت داده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اظهار کرد: در بحث شکایت از دریافت زیرمیزی مسئله‌ای که وجود دارد این است که پزشک و بیمار با هم در زمینه زیرمیزی صلح می‌کنند.

وی افزود: زمانی که بیمار از بحث زیرمیزی شکایت کرده و پرونده شکایت او باز است، پزشک پول بیمار را عودت داده و به صلح می‌رسند و بیمار نیز شکایت خود را پس می‌گیرد و عنوان می‌کند زیرمیزی رد و بدل نشده، لذا در بحث مقابله با زیرمیزی نیازمند همکاری مردم هستیم.

قادری در خصوص نحوه تشخیص زیرمیزی گرفتن پزشک نیز اظهار کرد: در برخی موارد انتقال وجه از طریق حساب بانکی راهگشاست، اما راهکارهای دیگری برای تشخیص این تخلف وجود دارد که بازرسان ما به آن واقفند و به راحتی می‌توانند تشخیص بدهند یک پزشک زیرمیزی دریافت کرده، یا نه.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار