از ابتداي انقلاب اسلامي خروج از اقتصاد تك محصولي مطرح بوده است اما تا پيش از دولت يازدهم نه تنها از اقتصاد متكي به نفت خارج نشديم بلكه اقتصاد تك محصولي افزايش يافت در حاليكه در دولت دكتر روحاني تكيه بر اقتصاد تك محصولي به زير 25 درصد رسيده است و خبر بزرگي است كه تا پايان دو لت يازدهم اين رقم به صفر درصد رسيده و شعار انقلاب عملي خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 25 January 2016
سيدحسين هاشمي،استاندار تهران در مراسم تقدير از دستگاه هاي اجرايي نمونه در برگزاري نمايشگاه ملي روستا و عشاير با بيان اينكه دولت يازدهم توجه ويژه اي به مناطق روستايي و جمعيت روستا نشين كشور دارد گفت: تحركات خوبي در حوزه توجه به مناطق روستايي در دولت دكتر روحاني در استان تهران انجام شده است.

وي افزود: برخي از روستاهاي استان تهران جمعيتي برابر با برخي شهرهاي كشور دارند كه متاسفانه در گذشته توجهي به اين بخش نشده است.

استاندار تهران با بيان اينكه برنامه ريزي هاي خوبي براي توسعه روستايي آغاز شده است، تصريح كرد:‌ طرح خوبي براي جذب اسكان و اشتغال در روستاها آغاز شده كه اميدواريم با همراهي دستگاه ها با دولت روند مطلوبي در توسعه روستاها مواجه شويم.

هاشمي ضمن تقدير از عملكرد معاونت عمراني استانداري تهران تصريح كرد:‌ بررسي ها نشان مي دهد ميزان جذب مشاركت مردمي در توسعه شهرستان هاي پيشوا، فيروزكوه، ملارد ري،ورامين و قرچك بيش از ساير شهرستان هاي استان بوده و لازم است ساير فرمانداران فرصت بهره مندي از مشاركت سرمايه گذاران را از دست ندهند.

استاندار تهران با اشاره به مصوبه اعطاي وام به روستاييان براي سرمايه گذاري گفت:‌وام با بهره 3 درصد فرصت خيلي مناسبي است به طوريكه در صندوق قرض الحسنه هم اين ميزان وام با اين بهره داده نمي شود.

هاشمي افزود:‌ نگاه دولت يازدهم بر اساس آنچه دكتر روحاني اعلام كرد نگاهي توسعه اي است و اميدواريم شهرستان هاي استان تا پايان سال براي جذب سرمايه در روستاها و اعطاي وام تعيين تكليف شوند زيرا استان تهران به عنوان پايتخت بايد در اين زمينه ها پيشتاز باشد.  

استاندار تهران در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه متاسفانه عده اي وضعيت آب و هواي تهران را سياسي مي كنند عنوان كرد: هر كاري را  سياسي كنيم، خراب مي شود و نتيجه اي به دنبال ندارد.

وي با اشاره به روزهاي پاك و ناسالم از سال 91 تاكنون گفت:‌سال 91 تعداد روزهاي پاك يك روز،سال 92 و 93 را به ترتيب سه روز و13 روز اعلام شده است.

هاشمي تعداد روزهاي سالم از سال 91 تاكنون را به ترتيب 179 روز،172 روز و 190 روز اعلام كرد و سال 94 را بيش از سال هاي گذشته دانست.

به گفته استاندار تهران در سال 91 ، با 97 روز هواي ناسالم براي گروه هاي حساس و در سال هاي 93،92 و 94 تاكنون به ترتيب 104 روز،82 روز و 78 روز  روبه رو بوده ايم.

وي ادامه داد: در سال 91 ،با 10 روز هواي ناسالم،سال 92  ، 9 روز هواي ناسالم و در سال هاي 93 و 94 تاكنون به ترتيب سه و پنج روز هواي ناسالم مواجه بوديم.

هاشمي دليل بهبود وضعيت هواي تهران طي  دوسال اخير را بهبود وضعيت سوخت بنزين دانست و تصريح كرد: به جز افزايش كيفيت بنزين تغييرات ديگري در بخش هايي همچون بهبود شرايط اتوبوس ها،خودروهاي فرسوده و جمع آوري موتورسيكلت ها نداشته ايم .

استاندار تهران افزود:‌ هر موتورسيكلت آلوده  به اندازه 6 خودرو آلودگي ايجاد مي كند و بهبود وضعيت موتورسيكلت ها و جمع آوري خودروها و تاكسي هاي فرسوده نقش مهمي در كاهش آلودگي هواي تهران دارد.

هاشمي با بيان اينكه دولت با نفت 25 دلاري كشور را اداره مي كند عنوان كرد: مديريت بدون پول همين است و كسي موفق است كه بدون پول كار كند.

وي گفت:‌ از ابتداي انقلاب اسلامي  خروج از اقتصاد تك محصولي مطرح بوده است اما تا پيش از دولت يازدهم نه تنها از اقتصاد متكي به نفت خارج نشديم بلكه اقتصاد تك محصولي افزايش يافت در حاليكه در دولت دكتر روحاني تكيه بر اقتصاد تك محصولي به زير 25 درصد رسيده است و خبر بزرگي است كه تا پايان دو لت يازدهم اين رقم به صفر درصد رسيده و شعار انقلاب عملي خواهد شد.

هاشمي با بيان اينكه دولت توجه ويژه اي به محيط زيست دارد گفت: روستاهاي اطراف تهران پتانسيل خوبي براي توسعه دارند و مكان مناسبي براي تفرج محسوب مي شوند.

استاندار به فرهنگ سازي براي جذب روستاييان به حضور در سرمايه گذاري اشاره كرد و افزود: عملكرد ما در استان تهران الگوي كشوري مي يابد و اين فرصت بزرگي براي پايتخت به حساب مي آيد.

 گفتني است، در پايان از مديران و دست اندركاران نمونه دستگاه هاي اجرايي استان كه در نمايشگاه ملي روستايي و عشايري حضور داشتند ازسوي استاندار تهران و معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري تقدير شد
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار