مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: سطح جنگل‌کاری اقتصادی استان کرمانشاه در طول برنامه پنج ساله به بیش از ۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۶۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 24 January 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: سطح جنگل‌کاری اقتصادی استان کرمانشاه در طول برنامه پنج ساله به بیش از ۲۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

مراد شیخ‌ویسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: هم‌اکنون سطح جنگل‌کاری اقتصادی در استان کرمانشاه 6 هزار هکتار است که با واگذاری اراضی و تأمین نهال مورد نیاز برنامه پنج ساله اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته کشت گیاهان دارویی در سطح یک هزار هکتار انجام شد و افزایش سالانه هزار هکتار از این سطح از دیگر برنامه‌های مورد توجه این اداره است.

شیخ‌ویسی با بیان اینکه بهره‌برداران بومی و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط در واگذاری اراضی دارای اولویت هستند، افزود: واگذاری اراضی جهت بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی، حفظ و احیا رویشگاه‌های طبیعی به کمک گونه‌های جنگلی مثمر دنبال می‌شود.

وی گلابی وحشی، زالزالک، بادام و زرشک را از جمله نهال‌هایی دانست که توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تهیه و توزیع می‌شود و اظهار کرد: بذرهایی هم‌چون آویشن، زو، موسیر، گل نرگس و زعفران از بذرهایی است که در راستای تحقق اهداف برنامه پنج ساله توزیع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه به افزایش حداقل 20 هزار هکتار از سطح جنگل‌کاری اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: این اداره با اتخاذ تصمیماتی علاوه بر این افزایش در تلاش است سطح زیر کشت گیاهان دارویی این استان را در طول یک برنامه پنج ساله به شش هزار هکتار افزیش دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار