بدنبال وقوع زمین لرزه 4/1ریشتری درچرداول
لحظاتی پس از وقوع زلزله 4/1ریشتری در شهرستان چرداول که براساس گزارش موسسه لرزه نگاری کانون این زمین لرزه شهر توحید (کهره) در شهرستان چرداول اعلام شده است ستاد بحران در فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۱۶۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 23 January 2016
لحظاتی پس از وقوع زلزله 4/1ریشتری در شهرستان چرداول که براساس گزارش موسسه لرزه نگاری، کانون آن ،شهر توحید (کهره) در شهرستان چرداول اعلام شده است ستاد بحران در فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش تابناک ایلام،بدنبال وقوع زمین لرزه در شهرستان چرداول ،ستاد بحران این شهرستان به فاصله کوتاهی پس از وقوع این زلزله در فرمانداری چرداول تشکیل جلسه داد.

فرماندار شهرستان چرداول در این جلسه با اعلام آماده باش به  دستگاههای مرتبط اظهار کرد: باتوجه به وقوع زمین لرزه امروز در بخش هلیلان تمامی دستگاههای عضو ستاد بحران تااطلاع ثانوی به حالت آماده باش در آمده و باید آمادگی  مقابله با هر گونه حادثه احتمالی را داشته باشند براین اساس تا پایان وضعیت اعلام شده ،مرخصی تمامی مسئولین وکارکنان دستگاههای مرتبط با موضوع ملغی اعلام می گردد.

پرویز کولانی درخصوص تلفات وخسارات این زمین لرزه گفت :خوشبختانه این زمین هیچگونه خسارت جانی ومالی به دنبال نداشته است، تنها تعدادی از ساختمانهای فرسوده موجود در روستاها آسیب جزیی دیده اند که دراین راستا اکیپ های ارزیابی برای بررسی وتعیین خسارت دقیق  به روستاهای محل وثقوع زلزله اعزام شده اند.

وی همچنین با توجه به لزوم آمادگی دستگاههای مرتبط با موضوع بحران تصریح کرد: از آنجاییکه دستگاههای مرتبط با بحران بایستی در آمادگی کامل به سر برده وآمادگی مواجهه با هرگونه حادثه یا بحران غیر قابل پیش بینی را داشته باشند در نظر دارد بمنظور تست میزان آمادگی وسرعت عمل این دستگاهها جلسه ای فوری در ساعاتی از بامداد فردا برگزار نماید.

فرماندار چرداول توصیه کرد مردم در این خصوص خونسردی خود را حفظ کرده وبه شایعات منتشره درباره وقوع زلزله توجه ننمایند.

شایان ذکر است مقارن ساعت 7:50دقیقه صبح امروز زمین لرزه ای به بزرگی 4/1 در مقیاس ریشتر شهر توحید(کهره) در شهرستان چرداول را لرزاند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار