معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برای دفن پسماند‌‌‌‌‌های بیمارستانی در استان کرمانشاه مکان مناسبی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۶۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 23 January 2016
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: برای دفن پسماند‌‌‌‌‌های بیمارستانی در استان کرمانشاه مکان مناسبی وجود ندارد.

کاظم علیزاده در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: زباله‌‌ها و پسما‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیمارستانی در استان همراه با زباله‌‌های عادی دفن می‌شود، که این مسئله به دلیل تأثیرات خطرناک پسماند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بیمارستانی در محیط زیست نیازمند توجه بیشتر و ایجاد مکان ویژه‌‌ای در این راستا است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مقدمات طرح مطالعاتی جا‌نما‌‌‌‌‌‌یی مناسب برای پسماند‌‌‌های بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی در دست اقدام است، افزود: با اتمام طرح مطالعاتی اقدامات به منظور مکان‌‌‌یابی مناسب برای دفن پسما‌‌‌ند‌‌‌‌‌های بیمارستانی انجام می‌‌شود.

علیزاده با اشاره به مخاطرات زباله‌های بیمارستانی برای محیط زیست، افزود: نحوه دفن و جانمایی زباله‌های بیمارستانی که شامل زباله‌های بخش عفونی یا اتاق عمل و مواد زاید آزمایشگاه یا بخش رادیولوژی است، به دلیل مخاطراتی که برای محیط زیست دارد با سایر زباله‌‌‌های خانگی و تجاری باید متفاوت باشد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: عمده مشکلات زیست محیطی استان به دلیل وجود پسماندهای فاضلابها، عدم مکان مناسب برای دفن زباله‌های خانگی و بیمارستانی است که در صورت عدم توجه و برنامه‌ریزی مناسب به مرور زمان سبب مخاطرات زیست محیطی می‌‌شود.

وی به پایش و نظارت مستمر در واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در طول سال اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته با پایش‌های انجام شده کارشناسان، در مجموع 42 واحد آلاینده در سطح استان گزارش شده که امسال این تعداد به 38 واحد آلاینده کاهش یافته است.

علیزاده با بیان اینکه در پایش واحدهای صنعتی در طول سال چند بار از نظر آلاینده‌‌های زیست محیطی مانند هوا، پساب صنعتی و بهداشتی، پسماند و صوت مورد آنالیز قرار می‌‌گیرند، گفت: عملکرد واحدها براساس پارامترهای خارج استاندارد محیط زیستی مورد اخطار قرار می‌‌گیرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه 99 درصد از واحدهای صنعتی مجهز به سیستم پساب و فیلتراسیون هستند، افزود:  بیشتر واحدهای متخلف و دارای آلاینده را واحدهای صنعتی کوچک از جمله کشتارگا‌ه‌ها و به ویژه واحدهای کارخانجات آسفالت تشکیل می‌‌‌‌‌‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار