مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، خانواده‌های اردبیلی از بین اسامی مختلف برای فرزندان خود اسامی «امیرعلی» و «زهرا» را برگزیدند.
کد خبر: ۱۶۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 20 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، اسد حسن‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد جمعیتی استان اردبیل اظهار کرد: در سال‌های گذشته یک روند نامناسبی را در کاهش جمعیت استان شاهد بودیم که به تدریج این فرآیند اصلاح شده و روند منطقی و معقولی را در افزایش جمعیت و زاد و ولدها در استان اردبیل شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه این افزایش جمعیت تا پایان سال 1400 نمودی متفاوت و واقعی‌تر پیدا می‌کند، تصریح کرد: نرخ رشد تولد نشان می‌دهد که ما در استان اردبیل وضعیت زاد و ولدمان به صورت نسبی مطلوب‌تر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان این نرخ رشد را در تعداد تولدهای یک سال اخیر 20 در هزار نفر اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود افزایش جمعیت در دو سرشماری پیش روی 95 و 1400 را شاهد باشیم.

حسن‌زاده به وضعیت ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت، فوت، ازدواج و طلاق اشاره کرد و افزود: ثبت به موقع این رویدادهای مهم زندگی نیز در استان اردبیل با یک وضعیت مطلوبی روبه‌رو شده است.

وی با یادآوری اینکه خانواده‌های اردبیلی بیشتر تمایل دارند اسامی ترکیبی را برای فرزندان خود برگزینند، بیان کرد: در بین این اسامی برای پسران بیشترین اقبال از نام امیرعلی، محمدطاها و ابوالفضل را شاهد هستیم.

حسن‌زاده فراوانی نام دختران را نیز مربوط به اسامی زهرا، یسنا و فاطمه اعلام کرد و ادامه داد: امکاناتی را فراهم کردیم تا افرادی که اسامی کهنه و قدیمی دارند، اسم خود را تغییر دهند که در اولویت این تغییر نام، انتخاب اسامی ائمه اطهار مورد نظر و توجه است.

وی زاد و ولدهای استان را در سال‌جاری بیش از 20 هزار نفر اعلام کرد و گفت: ‌در نقطه مقابل بیش از 4هزار نفر نیز فوت کردند.

حسن‌‌زاده نرخ رشد جمعیت استان را رو به جلو و مناسب‌تر اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود این نرخ رشد از 4.2 درصد در میزان تولد فرزندان همچنان سیر صعودی‌تر به خود بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار