رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه اعلام کرد که سرمایه گذاران جمهوری چک در کرمانشاه نیروگاه 50 مگاواتی خورشیدی می سازند.
کد خبر: ۱۶۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 18 January 2016
رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه اعلام کرد که سرمایه گذاران جمهوری چک در کرمانشاه نیروگاه 50 مگاواتی خورشیدی می سازند.

سمیه حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مقدمات همکاری با سرمایه گذاران جمهوری چک پیش از این فراهم شده بود و برای اجرایی کردن سرمایه گذاری منتظر اجرایی شدن برجام بودیم.

وی گفت: براساس توافقی که پیش از این صورت گرفته بود سرمایه گذاران کشور چک نیروگاه 50 مگاواتی خورشیدی در کرمانشاه خواهند ساخت.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه توضیح داد: سرمایه لازم برای ساخت این نیروگاه توسط سرمایه گذاران جمهوری چک تامین می شود و وزارت نیرو نیز برق تولیدی این نیروگاه را به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد.

حیدری افزود: اتاق تعاون استان کرمانشاه کار رسیدگی به ساخت این نیروگاه را بر عهده گرفته است.

حضور سرمایه گذاران چک برای ساخت پالایشگاه آناهیتا

وی همچنین اعلام کرد که مذاکرات لازم برای جذب سرمایه گذاران جمهوری چک برای ساخت پروژه پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتا نیز انجام شده است.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری کرمانشاه با اشاره به حضور هیات اقتصادی جمهوری چک به سرپرستی وزیر صنعت و تجارت این کشور در تهران افزود: عصر روز گذشته جلسه ای را با هیات اعزامی از جمهوری چک با محوریت سرمایه گذاری در استان کرمانشاه برگزار کردیم و پیشبرد 2 پروژه مطرح شده در دستور کار قرار گرفت.

حیدری جذب این سرمایه گذاری ها برای استان را ناشی از برداشتن تحریم ها دانست و اظهارداشت: به دنبال این هستیم تا سرمایه گذاران خارجی بیشتری به کرمانشاه جذب کنیم.

هیات تجاری جمهوری چک به رهبری 'جان ملادک' وزیر صنعت و تجارت این کشور روز گذشته (یکشنبه) وارد تهران شد و تفاهمنامه ای را در پنج بخش انرژی با ایران امضا کرد.

حمید چیت چیان وزیر نیرو پس از امضای این تفاهمنامه گفت: ایران و چک برای توسعه همکاری های دوجانبه ظرفیت های بالایی دارند و می توان فعالیت های مشترک دو کشور را در زمینه آب و برق ارتقا داد.

آمارهای پنج ماه منتهی به مرداد ماه امسال از حجم تجاری نزدیک به 12 میلیون و 300 هزار دلاری ایران و جمهوری چک حکایت دارد.

در این مدت صادرات ایران به جمهوری چک دو میلیون و 300 هزار دلار و واردات از این کشور 10 میلیون دلار ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار