رییس اداره میراث فرهنگی مراغه با بیان اینکه تهیه و تعریف پکیج های گردشگری متنوع و جذاب از ضرورت های حوزه گردشگری است، بر احیای رصد خانه مراغه با هدف توسعه گردشگری داخلی و خارجی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۶۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 13 January 2016
به گزارش گروه رسانه ای تابناک تبریز،، یعقوب طالبی گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفر اقدام به تدوین برنامه جامع گردشگری نموده است و بعد از اتمام مراحل تدوین، اجرائی خواهد شد.

وی افزود: معرفی آثار تاریخی و دیدنی شهرستان مراغه در تورهای خارجی حلقه مفقوده و مغفول در توسعه گردشگری این منطقه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و جلب همکاری مدیران آژانس های گردشگری کشور در معرفی جاذبه‌هایتاریخی و طبیعی شهرستان مراغه، ابراز امیدواری کرد؛ با رونق و توسعه گردشگری در شهرستان گامی مثبت در توسعه منطقه برداشته شود.

طالب با اشاره بهاهمیت تاریخی و علمی رصد خانه مراغه در دنیا خاطر نشان کرد: احیای رصد خانه تاریخی مراغه از اولویت‌های کاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار مراغه نیز در این نشست همکاری و همدلی کلیه مدیران ادارات و سازمانهای شهری را در جهت اجراء و تدوین پکیج گردشگری جهت افزایش میزان سفر گردشگران به مراغه مورد تاکید قرار داد.

نقی مسکین، در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت رسانه‌ها در معرفی آثار تاریخی مراغه، افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب گردشگران استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای و مطبوعات است و می بایست تلاش شود با بکار گیری کارکرد رسانه‌ها، آثار تاریخی مراغه معرفی شوند.

وی افزود: تلاش و جدیت برای رفع مشکلات گردشگری این شهرستان باید سرلوحه برنامه های کاری اداره های ذیربط قرار گیرد.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع و دارای 300 اثر ثبت شده ملی همانند رصد خانه تاریخی مراغه و یا معابد و آتشکده های مختلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار