استاندار تهران خواستار اصلاح نرخ ها و قیمت های برق در کشور با توجه به اولویت های اقتصاد بویژه توجه به تولید شد.
کد خبر: ۱۶۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 09 January 2016
سید حسین هاشمی امروز (شنبه) در مراسم افتتاح پروژه های سه گانه شرکت توزیع نیرو برق تهران بزرگ در محل ساختمان شماره دو شیخ بهایی این شرکت اظهار کرد: بیش از 50 درصد تجهیزات برق تهران بزرگ، عمری بیش از 25 سال دارند و فرسوده هستند.

وی تاکید کرد: سیاست اصلی در این بخش در دوران پسابرجام باید جایگزین تجهیزات جدید با رعایت اولویت هایی باشد که امروز منجر به بالا رفتن هدر رفت انرژی در تهران شده است.

هاشمی افزود: شرکت های بزرگی از آسیا و اروپا بویژه در ماه های گذشته با حضور در تهران برای انجام این مهم اعلام آمادگی کرده اند.

وی از ارسال نامه ای به وزیر نیرو توسط استانداری خبر داد که در آن، با اشاره به قرار داشتن تهران روی گسل زلزله و احتمال بروز آتش سوزی گسترده در زمان وقوع زلزله، احداث نیروگاه های جدید در اطراف تهران برای تامین انرژی مردم به جای استفاده از گاز پیشنهاد شده است.

** تبدیل نمای شیشه ای ساختمان ها به سلول های خورشیدی
استاندار تهران با اشاره به فرهنگ سازی استفاده از انرژی های پاک، بر لزوم تبدیل نمای شیشه ای برج ها و ساختمان های بلند تهران به سلول های خورشیدی تاکید کرد.

به گفته این مسئول، استانداری تهران آماده حمایت از این پروژه و اعطای وام برای تسریع در انجام آن است.

وی همچنین با انتقاد از شیوه قیمتگذاری برق در کشور، یادآور شد: تولید، پایه و اساس توسعه اقتصادی هر کشور است اما در ایران بالاترین نرخ های برق بر فعالیت های تولیدی و صنعتی اعمال می شود و از آن سو، مشترکان خانگی کمترین هزینه برق را می پردازند.

پیشتر هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفته بود: عوارض قانونی که از مشترکان برق از سال 1393 گرفته می شود، برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و بهبود و توسعه بهره برداری از شبکه های برق روستایی به مصرف می رسد.

به گفته این مقام مسئول، مبادله قراردادهایی با بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی، حمایت از پرداخت 50 درصد هزینه های سلول های خورشیدی (که مقرر است بر بام خانه ها نصب شود) به صورت بلاعوض و خرید برق تولیدی نیروگاه های تجدیدپذیر از دیگر اقدام های پیش بینی شده است.

فلاحتیان افزود: افزایش عوارض 30 ریالی یاد شده، در سال های آینده می تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر انرژی های تجدیدپذیر را فراهم سازد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار