مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: اتباع خارجی کرمانشاه می‌توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سلامت اقدام کنند.
کد خبر: ۱۵۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 07 January 2016
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: اتباع خارجی کرمانشاه می‌توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه سلامت اقدام کنند.

امید قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به طرح بیمه سلامت برای زیرپوشش قرار دادن اتباع بیگانه در کشور، گفت: اتباع خارجی ساکن استان کرمانشاه که اغلب تبعه عراقی هستند می‌توانند زیرپوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 29 نفر از اتباع بیگانه در  استان کرمانشاه برای بیمه خود در سامانه امید اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: البته پیش‌بینی ما برای مراجعه حدود 800 تا یک هزار نفر بود که در استان ساکن هستند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته بین وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت در خصوص بیمه اتباع خارجی ساکن ایران، افرادی که دارای کارت آمایش و تردد هستند مشمول این طرح خواهند بود.

قادری حق بیمه تعیین شده برای این افراد را مربوط به سطح‌بندی بر اساس اقشار عادی، بیماران خاص و افراد آسیب‌پذیر دانست و گفت: حق بیمه بیماران خاص به صورت رایگان است و کمیساریای عالی پناهندگان کل حق بیمه آنان را پرداخت می‌کند.

وی میزان حق بیمه 6 ماهه برای اقشار عادی و بیماران خاص را 962 هزار ریال اعلام کرد و افزود: افراد گروه آسیب‌پذیر نیز با پرداخت 243 هزار ریال به صورت 6 ماهه زیرپوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به صدور دفترچه درمانی تنها برای بیماران خاص در این طرح، متذکر شد: برای گروه‌های دیگر مشمول این طرح، کارت بستری درمان صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار