معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: با این روند تخصیص بودجه، فعلا دورنمای مثبتی برای رسیدن قطار به کرمانشاه در سال آینده وجود ندارد.
کد خبر: ۱۵۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 06 January 2016
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: با این روند تخصیص بودجه، فعلا دورنمای مثبتی برای رسیدن قطار به کرمانشاه در سال آینده وجود ندارد.

مهندس مجتبی نیک کردار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به جلسه اخیر استاندار با وزیر راه و شهرسازی، گفت: در این جلسه وزیر راه و شهرسازی قول دادند بخشی از مطالبات پیمانکار مسیر ملایر-کرمانشاه پروژه راه آهن غرب کشور(شرکت جهاد نصر) را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نرسیدن اعتبار مطلوب به پروژه، عملا توان پیمانکار پروژه تحلیل رفته بود و به همین دلیل وزیر راه و شهرسازی قول دادند بخشی از مطالبات پیمانکار پروژه را بدهند تا بتوان کار را ادامه داد.

نیک کردار با بیان اینکه با این اوضاع تخصیص بودجه دورنمای مثبتی برای این پروژه وجود ندارد، گفت: در صورتی که اعتبار 168 میلیارد تومانی امسال پروژه به طور کامل تخصیص داده شود و برای سال آینده نیز 250 تا 300 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شود، می‌توان امیدوار بود نیمه ابتدای سال آینده قطار به کرمانشاه برسد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه در سال آینده منوط به تامین این میزان اعتبار است، گفت: با جدیت به دنبال تامین بودجه هستیم و امیدواریم در سفر آتی هیات دولت به استان اعتبارات خوبی به این پروژه اختصاص یابد.

نیک کردار پیشرفت روسازی مسیر ملایر-کرمانشاه را بیش از 97 درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر از ملایر به سمت فیروزان حدود 50 کیلومتر مسیر نیز ریل گذاری شده است.

وی اظهار کرد: چنانچه تا پایان سال جاری مالی ریل گذاری مسیر تا فیروزان انجام شود و ایستگاه فیروزان نیز تکمیل شود، تنها ریل گذاری 100 کیلومتری مسیر فیروزان تا کرمانشاه 100به همراه تکمیل ایستگاه کرمانشاه باقی می ماند که چنانچه تخصیص اعتبارها مطابق آنچه گفته شد پیش برود، سال آینده قطار به کرمانشاه می‌رسد.

نیک کردار در ادامه به پیشرفت 30 درصدی زیرسازی مسیر کرمانشاه-خسروی اشاره کرد و افزود: همچنین پیشرفت روسازی پروژه در این مسیر 19 درصد است.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) پیمانکار مسیر کرمانشاه-خسروی راه آهن غرب است، گفت: با توجه به اینکه برای فعال شدن پیمانکار در این مسیر نیاز به اصلاح قیمت‌ها بود، قیمت‌ها برای اصلاح به شورای عالی فنی رفته است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: درصورت تصویب اصلاح قیمت‌ها در شورای عالی فنی قطعا قرارگاه خاتم نیز در این مسیر فعال می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار