فرمانده انتظامی یزد گفت: کارآگاهان پلیس فتا یک زندانی را که از طریق ارسال پیامک از دو هزار شهروند در استان های مختلف کشور 50 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و به مقامات قضایی معرفی کردند.
کد خبر: ۱۵۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 04 January 2016
به گزارش تابناک یزد،سرتیپ دوم ایرج کاکاوند افزود: چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مراجعه و در خصوص کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در قرعه کشی اعلام شکایت کرد.
وی ادامه داد: شاکی در پلیس فتا اعلام کرد که فردی از طریق ارسال پیامک مبنی بر برنده شده در مسابقه تلویزیونی و با انجام مانورهای متقلبانه تمامی موجودی حساب وی را خالی کرده است.
این مسئول با بیان اینکه هر روز به تعداد شاکیان این پرونده افزوده می شد گفت: با توجه به حساسیت موضوع پلیس فتا با انجام کار فنی و اطلاعاتی موفق شدند ردپایی از این کلاهبردار در زندان رجایی شهر کرج به دست آورند.
کاکاوند افزود: با اخذ مجوز قضائی متهم از زندان به پلیس فتا یزد منتقل و در بازجویی های انجام شده به کلاهبرداری از شهروندان از طریق ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در مسابقه تلویزیونی، رادیویی و عناوین دیگر اعتراف کرد.
وی گفت: تاکنون 150 تن از مالباختگان این پرونده شناسایی و طرح شکایت کرده اند.
فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: متهم 36 ساله که به علت داشتن جرایم متعدد با حکم قضائی به 35 سال زندان محکوم شده بود و مدت چهار سال از محکومیت خود را در زندان سپری می کرد با همدستی دو نفر دیگر در بیرون از زندان و از طریق ارسال پیامک به شهروندان، آنها را به دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می کرد.
کاکاوند ضمن اشاره به دستگیری دو همدست دیگر این متهم نیز گفت: شهروندان در استان های مختلف چنانچه پیامکی را از طریق پلیس فتا استان یزد مبنی بر دستگیری عامل کلاهبرداری مسابقه پیامکی دریافت کردند برای طرح شکایت به پلیس فتا محل سکونت خود مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه به شهروندان هشدار داد: در صورت دریافت پیامک های مشابه ی مبنی بر (برنده شدن در مسابقه)، صحت و سقم موضوع را بررسی کرده و فریب افراد کلاهبردار و سودجو را نخورند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار