​مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان گفت : از ابتدای سال تاکنون سه میلیون و 401 هزار و 562 تن کالای ترانزیتی از مرز بندرعباس وارد و خارج شده است.
کد خبر: ۱۵۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 04 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا مجرد افزود: این میزان جا به جایی کالا موجب شده است تا بندرعباس از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت قرار گیرد.
 
وی در این زمینه اظهارداشت : در 9 ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 455 هزار و 920 تن کالا از مرز بندرعباس وارد به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.
 
این مقام مسئول ، بیشترین کالاهای ترانزیت شده از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم خانگی و انواع پنبه نام برد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان همچنین میزان تناژ کالاهای ترانزیتی در کل کشور را در این مدت 8 میلیون و 802 هزار و 667 تن کالا عنوان کرد و افزود : مرزهای بندرعباس ، بندر امام ، پرویزخان ، باشماق و لطف آباد بیشترین جابه جای کالاهای ترانزیتی را داشته اند.
 
وی افزود: 80 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می گیرد و تنها 20 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور مانند جلفا و بیله سوار است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان همچنین فعال ترین مرز ترانزیت خروج کالا در کشور را بندر امام ، بندرعباس و لطف آباد نام برد و گفت : در این مدت بیش از هشت میلیون تن کالای ترانزیتی از مرزهای کشور خارج شده است.
 
علیرضا مجرد اضافه کرد : 945 هزار و 642 تن کالا از مرز بندرعباس خارج و به سایر کشورها بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس ترانزیت شده است.
 
وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه را فراهم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار