کد خبر: ۱۵۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 04 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل گمرک استان یزد از اتصال چهار سازمان همجوار استانی به پنجره واحد تجارت فرامرزی خبر داد و گفت: روند تشریفات گمرکی با تکمیل پنجره واحد تجارت فرامرزی تسهیل و هزینه‌های تولید و صادرات کاهش می‌یابد.


 "حسن یاسری" با اشاره به روند تکمیل پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک استان یزد گفت: اکنون سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان یزد، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان و اداره کل استاندارد یزد به پنجره واحد تجارت فرامرزی متصل شده‌اند.

وی ادامه داد: با اتصال سازمان‌های همجوار فوق به سامانه تجارت فرامرزی از این پس کلیه استعلام ها و مجوزها بدون مکاتبات فیزیکی و از طریق سامانه دریافت می‌شود.

مدیرکل گمرک استان افزود: سازمان‌های متعددی در ارتباط با تجارت خارجی فعال هستند، ارتباط به سامان و نظام هستند، این سازمان‌ها با گمرک ضمن تسهیل در زنجیره تجارت و تسریع موجب می‌شود تا یک کالا به راحتی و درستی از گمرک ترخیص شود.

یاسری با بیان این که به مرور سازمان‌های بیشتری در استان یزد به سامانه تجارت فرامرزی متصل می‌شوند، اظهار كرد: پنجره تجارت فرامرزی باعث کاهش زمان، ارتقاء ضریب دقت استعلامات و تسریع در تشریفات گمرکی می‌شود که در نهایت به کاهش هزینه‌های صادرات و تولید می‌انجامد.

اين مسئول در پايان نيز عنوان كرد: ثبت الکترونیکی داده‌ها ،دسترسی آنلاین به اطلاعات، افزایش سرعت و دقت در انجام تشریفات گمرکی، صرفه‌جويی در هزینه‌ها و جلوگیری از جعل و تخلف از جمله مزایای تکمیل سامانه جامع امور گمرکی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار