فرماندار کنگاور از انجام مذاکراتی با یک گروه ایتالیایی برای بازسازی معبد آناهیتا خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 03 January 2016
فرماندار کنگاور از انجام مذاکراتی با یک گروه ایتالیایی برای بازسازی معبد آناهیتا خبر داد.

شریف خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در روزهای اخیر جلسات و مذاکراتی با یک گروه ایتالیایی برای بازسازی معبد آناهیتا انجام شده است.

وی افزود: این گروه وعده آغاز رسیدگی به پروژه را به بعد از بهمن ماه سال جاری موکول کرد ولی ما پافشاری کرده و تقاضا کردیم که مرحله مطالعاتی و دیگر اقدامات تا قبل از اسفند ماه انجام شود.

فرماندار کنگاور با تاکید براینکه تاکنون پژوهش ها و مطالعات منسجمی در باره معبد آناهیتا انجام نشده اظهار کرد: پس از پایان فاز مطالعاتی بزودی مرحله عملیاتی ساماندهی این معبد تاریخی آغاز می شود.

خسروی در خصوص علت بکارگیری گروه ایتالیایی در ساماندهی معبد ادامه داد: اگر بخواهیم ساماندهی این پروژه به درستی انجام شود باید از مشاوران صاحب نام استفاده کنیم همچنان که این تفکر در سراسر دنیا وجود دارد و مانع از دوباره کاری می شود.

فرماندار کنگاور با اشاره به نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور در بکارگیری این افراد تصریح کرد: ما مخالف بکارگیری این افراد در ساماندهی معبد نیستیم چرا که گروه های این چنینی دارای برندهای جهانی هستند.

خسروی تصریح کرد: ناگفته نماند که از تجربیات و توانمندی های کارشناسان بومی و داخلی در کنار گروه ایتالیایی استفاده می شود و در این هم افزایی دانش فنی منتقل می شود.

معبد آناهیتا مربوط به قبل از اسلام در داخل شهر کنگاور واقع شده، آناهیتا فرشته و نگهبان آب و فراوانی و زیبایی و باروری در نزد ایرانیان دارای مقام بلند و ارجمندی بوده است.

کنگاور با جمعیتی افزون بر 82 هزار نفر در ورودی و شرق استان کرمانشاه واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار